Příjezdové cesty se prý mohou ucpávat, vozy městské hromadné dopravy mají krátké nástupiště

První z nich je samotný přístup k němu. „Až sem začnou jezdit i dálkové autobusy, může se Nádražní ulice začít ucpávat. Na již tak dost úzké ulici ke všemu překážejí parkující auta,“ myslí si řidič MHD Zdeněk Hladík.

„Nové nádraží vypadá pěkně, ale jsou tu nedostatky. Autobusy MHD mají před budovou železničního nádraží málo místa, překážejí si navzájem,“ řekl jeho kolega Jindřich Staněk.

Šoférům by se líbilo, kdyby mohli zastavovat také přímo před vchodem do haly. To se však nepodařilo vyjednat – České dráhy chtějí mít prostor volný pro náhradní autobusovou dopravu při výlukách.

Naštěstí byl podle řidičů změněn původní záměr, aby cedule na sloupcích u nástupišť byly orientovány směrem do vozovky, což by autobusům znemožnilo „přirazit“ k nástupišti.

„Cedule teď směřují nad chodník. Lepší by ale bylo zavěsit je dolů ze stříšek. Sloupky totiž ztíží údržbu, třeba odklízení sněhu,“ dodal Jindřich Staněk.

Chyby spatřují na terminálu i někteří cestující. „Stříšky na nástupištích jsou velmi úzké. Stačí, aby při dešti zafoukal vítr, a budeme mokří,“ rozčílil se Jan Píša, který do Brodu přijel na návštěvu vlakem, ale častěji cestuje autobusem.

„Změny v projektu jsme v průběhu stavby konzultovali, schůzek proběhlo mnoho. Prostřednictvím vedoucího střediska MHD Lubomíra Hepnera přispěli do diskuse i řidiči autobusů, a některé změny se podařilo prosadit. Další zásadní věci, například délku nástupiště pro autobusy MHD, jsme bohužel ovlivnit nemohli,“ řekl ředitel Technických služeb Havlíčkův Brod Zdeněk Endrle.