Sladěny byly intervaly na světelných křižovatkách s Humpoleckou, Ledečskou a Havlíčkovou ulicí i s poslední křižovatkou ve směru na Habry.

„Zelená vlna funguje podle požadavků. Přínosem je hlavně to, že uprostřed města zbytečně nekouří čekající kamiony,“ sdělil vedoucí havlíčkobrodského dopravního inspektorátu Václav Pejcha.

Potíže vlna ale přinesla autobusům MHD. Je teď kratší signál „volno“ pro směr z vedlejších ulic na hlavní, a tak se před semaforem na výjezdu z Havlíčkovy ulice tvoří poměrně dlouhé kolony.

„Ve špičce tam vzniká velký problém. Autobusy nabírají i několikaminutové zpoždění,“ řekl ředitel městských technických služeb Zdeněk Endrle. Služby navrhují, aby zelená pro řidiče svítila trochu déle.

Podle Pejchy na křižovatkách probíhá automatické měření hustoty provozu a výsledky budou ještě na podzim vyhodnoceny.

Na základě měření se zváží, zda intervaly na semaforech nějak změnit, nebo ne.

Je ale důležité mít na paměti, že hustota dopravy je příliš velká a bez čekání se to občas zkrátka neobejde.

„Situaci ještě komplikují například auta, která při odbočování vlevo nevhodně najedou do křižovatky a blokují ty za sebou. Také chodci by měli být ohleduplní a přecházet tak, aby provoz zbytečně nezpomalovali,“ doporučil Václav Pejcha.