„Chtěli jsme dát šanci hlavně regionálním skupinám, které se v jiných vysílacích stanicích nemají možnost prezentovat. I když to měla být zpočátku hlavně rocková hudba, nebráníme se ani jiným žánrům,“ vysvětluje mladý pedagog.

Rádio vzniklo na jaře letošního roku. Vysílací premiéru mělo v havlíčkobrodském klubu Effect, ale prostory moc nevyhovovaly, proto se vysílací tým rádia přesunul do prostor Základní školy Nuselská.

„Hlavní téma je především hudba. V současné době máme tři vysílací pořady. Hat Live Šou, hitparádu a Ceckovo okénko. Cecek je moje přezdívka už od dětství,“ prozradil na sebe šéf rádia, které si podle jeho slov na nedostatek posluchačů nestěžuje.

Zatím vysílá asi pro 1500 lidí denně.

I když si termíny rádio a internet možná vzájemně odporují, není na tom podle Jakuba Taubera vůbec nic divného.

Mohou si sáhnout na granty    

Naopak v Evropě, například ve Francii, je to médium budoucnosti.

„Všechno je samozřejmě legální. Znamená to řádně se zaregistrovat, mít vlastní doménu a webové stránky. Samozřejmě odvádět poplatky příslušným institucím, což je hlavně OSA, která má na starosti ochranu autorských práv,“ zdůrazňuje Tauber. Když je řeč o penězích, pak hlavní část zdroje, odkud se provoz rádia zatím financuje, jsou hlavně kapsy jeho zřizovatelů a majitelů. Něco málo plyne také od sponzorů.

Pokud se vlastníkům jejich záměry budou dařit tak, jak chtějí, dostanou reálnou šanci sáhnout si na různé dotace a granty.

Do budoucna má ale mladý ředitel rádia ještě další plány. Chce, aby se rádio pouštělo i do nehudební oblasti, například do publicistických témat a žhavých regionálních problémů.