„Když se zastavila dálnice, řidiči kamionů sjížděli na osmatřicítku. Kvůli opravám pak museli jet objížďkou po krajských silnicích. Ty ale nejsou pro kamiony stavěny. Museli jsme zasáhnout,“ řekl hejtman Miloš Vystrčil.

Výsledkem jednání byla dohoda o zprůjezdnění rozestavěné silnice. Vozovka je však pouze vyfrézovaná a ještě potřebuje zalít asfaltem. To trvá dva dny. „Až se počasí umoudří, asfalt položíme,“ slíbila krajská šéfka ŘSD ČR Marie Tesařová.

Technologické zvěrstvo

„Kdyby to dělali teď, jednalo by se o technologické zvěrstvo,“ řekl Deníku s úsměvem odborník na silniční stavby Petr Kundera z Třebíče.

Druhá etapa na zmíněné silnici letos již nezačne, ačkoliv podle plánu měla. „Peníze z našeho rozpočtu na tuto stavbu tedy propadnou,“ sdělila Tesařová. „Stát ale o tyto peníze nepřijde,“ dodává k tomu ředitel komunikace ŘSD ČR Jan Hoření.

Na některých silnicích se však stále pracuje. „Omezené práce se dělají na většině akcí. Riziko za ně nese firma, kterou jsme si na práci najali,“ přibližuje Tesařová. „Pokud budeme mít důvod, budeme vyžadovat právo na reklamaci,“ upozornil Hoření.

A které práce se tedy podle norem dají dělat? „Určitě frézování nebo betonování. Beton je totiž nejkvalitnější při teplotě kolem minus pět stupňů Celsia. Naopak asfalt potřebuje teplo,“ uzavřel Kundera.

Akce, které chce ŘSD ČR do května dokončit

Opravovaný úsek Okres Délka (km)
Obrataň – průtah PE 1,22
Obrataň – Kámen PE 1,95
Kámen – Zlátenka PE 1,50
Bystřice – Lesoňovice ZR 1,91
Lesoňovice – Štěpánov nad Svratkou ZR 2,64
Vladislav – kopec TR 0,95
křiž. Smrk – křiž. Studenec TR 2,91
Svatý Kříž – Květnov (pozastaven – pozn. red.) HB 2,50
Skřivánek – Štoky (letos již nebude – pozn. red.) HB 1,98