Své zaměstnance se snaží firmy na Havlíčkobrodsku přilákat a udržet různými způsoby. „Nedávno jsme vydali informační brožuru, ve které je seznam výhod, které můžeme poskytnout,“ říká Josef Brabec, zástupce akciové společnosti Pribina Přibyslav.
Výčet výhod, který zaměstnancům poskytuje největší firma na Havlíčkobrodsku zabývající se výrobou mléčných produktů, začíná týdnem dovolené navíc, pokračuje penzijním připojištěním nebo pojištěním zaměstnanců proti úrazu. Pribina přispívá podle Josefa Brabce zaměstnancům na dopravu, v některých nutných případech zajistí individuálními svozy. Dotuje přechodné ubytování, závodní stravování, přičemž zaměstnancům pracujícím mimo rámec závodu zajišťuje i stravenky.
„Akciová společnost Pribina pamatuje i na různá životní jubilea svých zaměstnanců, poskytuje finanční pomoc v případě úmrtí,“ připomíná Brabec. Pribina poskytuje i speciální příspěvky na dioptrické brýle specialistům pracujícím na počítačích, společnost dotuje i provoz zařízení, kam chodí pravidelně sportovat zaměstnanci i jejich děti.
Podobnou sociální politiku zavedla také akciová společnost NATE Chotěboř, která se zabývá montáží nápojových linek.
„Snažíme se zaměstnancům vytvořit dobré pracovní podmínky a umožnit jim i popracovní relaxaci,“ zdůrazňuje ředitel Petr Papoušek.
I tady si mohou zaměstnanci užít týden dovolené navíc, využít penzijního připojištění nebo příspěvků na závodní stravování. Vedení NATE také aktivně podporuje různé sportovní a kulturní akce, kterých se zúčastňují její zaměstnanci nebo jejich děti.
„Doba, kdy některé firmy razily heslo: 'Pokud u nás nejste spokojeni, odejděte, za dveřmi je deset dalších', naštěstí už pomalu začíná patřit minulosti. Rozumní zaměstnavatelé pochopili, že pokud se u nich často střídají pracovní síly, doplatí na to nakonec podnik sám výrazným poklesem produktivity. Moderní způsob podnikatelského myšlení je úplně jiný,“ prohlašuje Jarmila Kahabková ze vzdělávací a poradenské Agentury TIS.
Ta nedávno na Havlíčkobrodsku uspořádala netradiční soutěž nazvanou Podnik podporující rodinu. Jeho cílem bylo představit firmy, snažící se vychovat si a udržet spokojené zaměstnance, jež jsou naopak vůči firmě loajální a odevzdávají jí maximum.