To se nakonec potvrdilo kolem poledne: po dvou rychlostních zkouškách (z celkových dvanácti) pořadatelé závod kvůli nesjízdnosti terénu ukončili.

„Z dráhy se stala jedna velká louže,“ vysvětlil za pořadatele tvůrce webových stránek RC Rally Aleš Horák. „V těchto podmínkách nebylo reálné ani spravedlivé soutěžit,“ zkonstatoval.

Ještě ráno však všechno probíhalo podle plánu. Jeden z favoritů, Radek Pavliš ze Strakonic, si věřil. „Původně tady mělo soutěžit mnohem více závodníků. Ale vzhledem k tomu, že je špatné počasí, tak to někteří z nich vzdali. Minimálně tři, kteří si troufali na medailové pozice, tady nejsou,“ říká Pavliš.

Auto musí být připravené


Ti, co je déšť a vítr neodradily, museli být na trati obzvlášť opatrní. Soutěž funguje na principu skutečné rally – jeden závodník (v tomto případě drží rádio a běží za autem) a druhý navigátor.

„Člověk si dnes hlavně musí dávat pozor, aby na tomto terénu sám se sebou nemáz,“ směje se Pavliš. „Ale je to rally, ta se jezdí za každého počasí. Já jsem ráno hlasoval, aby se závod jel, i kdyby celý den pršelo. Každý si musí auto připravit tak, aby mu do něj nenateklo,“ vysvětluje.

Další ze závodníků i tvůrce webovek Aleš Horák přiznává, že auta řízená rádiem nejsou levný koníček. „Všechno jsou to stavebnice, které koupíte v obchodě. To vás vyjde na šest tisíc korun. Ale pokud chcete závodit, musíte si auto upravit. A tam to už vyleze na dobrých dvacet tisíc,“ podotýká. Už jenom vysílačka podle jeho slov stojí kolem šesti tisíc.

„Ale i s nejjednodušší technikou se dá zajet dobrý čas,“ ubezpečuje všechny začínající závodníky Horák. Sám však do modelu vrazil minimálně osmnáct tisíc korun a to prý ještě není úplně nejlepší.

Pořadatel Petr Jaroš je rád, že si závody rok od roku získávají větší popularitu. „I když ve srovnání s minulými ročníky letošní byl z hlediska účastníků nejslabší, odstartovalo jenom čtrnáct aut,“ říká Jaroš. Obyčejně závodí kolem pětadvaceti lidí, většinou z celé republiky.