A naopak, po předchozím klidném čtvrtletí Brodsko ani víkend 11.-13. dubna nemá za následek prolomení smutného rekordu.

Jak bezpečně dojet do cíle?

Nad statistikami ale nemá cenu příliš přemýšlet. Každý řidič udělá nejlépe, když se postará o vlastní bezpečné dojetí do cíle. Jak na to? Je dobré například dbát zvýšené opatrnosti tam, kde už před námi často bourali jiní. Na Havlíčkobrodsku k úsekům častých dopravních nehod patří průtah městy Havlíčkův Brod a Ledeč nad Sázavou, nebo třeba úzký mostek u Věže.

Další ingrediencí v receptu „Jak nebourat“ je: nejezdit jako blázen. „Příliš vysoká rychlost souvisí skoro se vším: nedání přednosti v jízdě nebo nezvládnutí řízení bývá jen jejím důsledkem,“ uvedl vedoucí policejní skupiny dopravních nehod Petr Dibelka. Alkohol v krvi podle něj řidiče také často přiměje příliš sešlápnout plyn.

Když už se nehoda stane, může od smrtelného zranění ochránit auto s dobrým systémem pasivní bezpečnosti. „Následky nehod pro lidi cestující ve starých autech bývají vždy horší,“ potvrdil Dibelka.

"Smrťáky"
Číslo u každého roku znamená počet zemřelých na silnicích Havlíčkobrodska. Není shodné s počtem nehod, protože některé havárie měly více obětí.
2004 11
2005 12
2006 8
2007 16
2008 zatím 3


 Infografika

reportéři Deníku