Zaměřuje se především na historické události, a tak vznikají zvukové montáže obsahující výpovědi svědků, pamětníků, čtení úryvků z dobových dokumentů a hudby. Za sebou má první dva takové zvuky.

„Točil jsem o Želivském klášteře, který byl v 50. letech internačním táborem. Druhý byl příběh dvou perzekuovaných mužů v 50. letech, a to Miloslava Růžičky a Čeňka Jůzla staršího. Všechny příspěvky bude možné slyšet na webu Českého rozhlasu,“ řekl Milan Kopecký.

Pamětníků je málo

Nedávno dotvořil třetí velký dokument o historii Křesťanské tělovýchovné jednoty Orel na Havlíčkobrodsku. „K dispozici jsem měl velmi málo údajů a informací. Pamětníků je minimum, a jsou to staří lidé, takže si většinou pamatují jen útržky,“ dodal.

U dokumentu o Želivě se opíral o paměti arcibiskupa Karla Otčenáška, který byl v klášteře internován, u druhého dokumentu o výpovědi dvou perzekuovaných.

„Jejich výpovědi byly velmi autentické, dlouhé a dobře se s nimi pracovalo,“ prozradil redaktor to, co mu ulehčuje práci. Vždy je ale nutné studovat historické prameny, v mnoha případech i archivní. Na pomoc si bere odborníky, do dokumentů nechává načíst úryvky z dobových textů, hledá hudbu, která by korespondovala s tématem.

„Do příspěvku o jednotě Orel jsem použil Orelské fanfáry a pochod a ještě píseň Rozviňme prapor. Jde o standardní pochody, ale se silně křesťanským textem,“ prozradil Milan Kopecký.

Do konce roku má v plánu udělat dokument o válečném pilotovi Imrichu Gablechovi z Havlíčkova Brodu a o muži, který za minulého režimu soukromě hospodařil.