Podle tehdejšího vyjádření Krajského odboru dopravy i Dopravního inspektorátu Havlíčkův Brod by nižší rychlost nebyla efektivní.

Minulou středu na svou snahu paradoxně tvrdě doplatil. Na jeho zahradě totiž skončilo auto, které nezvládlo řízení v hluboko vyjetých kolejích při vyšší rychlosti.

„Podnět jsem před dvěma lety adresoval starostovi Luboši Strašilovi. Několikrát jsem se ptal, jak to dopadlo, jestli se s tím bude něco dělat,“ popisuje svou anabázi Josef Skala, který bydlí těsně u silnice. Stěžuje si, že i když na problém se špatnou vozovkou upozorňuje několik měsíců, nikdo se o to nezajímá.

Teď má o důvod víc: dodávka, která nezvládla jízdu ve vyježděných kolejích, mu zbourala celý plot a poničila zahradu. „Kdyby tudy v té chvíli někdo šel, třeba lidé, kteří právě vystoupili z autobusu, je po nich,“ poukazuje i na blízkost autobusové zastávky, a tedy oprávněný důvod ke snížení rychlosti.

Starosta Okrouhličky, pod kterou osada Skřivánek patří, však tvrdí, že před dvěma lety podávali žádost, ve které bylo více požadavků. „Z toho dva z nich úřady akceptovaly, a to dvojitou plnou čáru a značku upozorňující na vyjeté koleje s reflexním podkladem,“ podotýká starosta Strašil.

Koleje jsou problém

Vzpomíná, že se na zmíněný úsek silnice byli podívat jak policisté, tak i krajský odbor dopravy. „Snížení rychlosti tehdy bohužel neprošlo,“ říká.

Komunikační inženýr brodského dopravního inspektorátu Luboš Málek o nešťastném případu ví. „Největším problémem jsou silně vyježděné koleje. Podle informací, které mám z ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), by tento kritický povrch měl být opravený snad příští rok,“ míní Málek.

Ironií však je, že vozovka těsně za Skřivánkem je opravená, úsek asi v délce jednoho kilometru už ŘSD nechalo bez povšimnutí. Vedení se však hájí tím, že rekonstrukci povrchu mají rozplánovanou na více etap.

„Podle mého názoru by tam značka se sedmdesátkou do zahájení těch oprav být mohla,“ je přesvědčený Málek. „Je však důležité, aby představitelé obce oslovili kraj. My k tomu můžeme dát pouze doporučení. Nebráníme se ani jednání přímo na místě,“ nabízí možnosti komunikační inženýr Málek.

Starostu Luboše Strašila se středeční havárie pochopitelně dotkla. V této souvislosti proto pro Deník řekl: „Nehoda nám dala do rukou další argument, se kterým bychom mohli debatu o snížení rychlosti znovu otevřít. Je to přece i náš zájem. Příští týden se pokusím naši žádost opět na kraji přednést. Určitě to aspoň zkusíme.“