VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlíky si to nyní po kolejích přes Okrouhlici jenom tiše ševelí

Havlíčkův Brod/Okrouhlice - Okrouhličtí si mohou konečně vydechnout. Po letech, kdy nemohli kvůli projíždějícím vlakům kvalitně spát, si nyní v noci opravdu odpočinou. Železniční trať Havlíčkův Brod – Okrouhlice prošla zásadní úpravou s řadou protihlukových opatření.

30.10.2008
SDÍLEJ:

Trať vedoucí z Havlíčkova Brodu do Okrouhlice prošla řadou změn. Jednou z nich je i výrazné odhlučnění.Foto: Libor Blažek

Zástupce dodavatelské firmy Milan Hyliš o změnách prozradil více.

Co přesně se na trati změnilo?
Vizuálně i prakticky došlo k obrovskému zlepšení technického stavu celého kolejiště obou traťových kolejí Havlíčkův Brod – Okrouhlice. Investiční náklady se přitom vyšplhaly na jedno sto tisíc korun. Díky tomu byla odstraněna nadměrná hluková zátěž, na kterou si od roku 2002 písemně stěžovala řada občanů jak Českým drahám, tak státní správě, především okresní hygieně.

Jak jste úpravy dosáhli?
Peníze nám poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a investorem byla Správa železniční dopravní cesty. Žádali jsme o spolufinancování z prostředků Evropské unie a nyní po realizaci mohu říct, že bylo proplaceno 100 procent přislíbené částky, konkrétně více než 72 milionů korun.

A jakým způsobem jste provedli odhlučnění?
Šlo o kompletní výměnu kolejových polí, odbagrování železničního spodku, odvodnění, opravy mostků, propustek a dalších objektů na trati Havlíčkův Brod – Okrouhlice. V úseku, kde byla hluková zátěž v obytné zástavbě, se použilo unikátní metody, která se v Česku dosud nevyužila. Nešlo tu totiž instalovat tradiční protihlukové stěny nebo vyměnit okna za plastová.

O co tedy šlo?
V hlukově nejzatíženějším úseku se instalovaly podpražcové podložky, takže celé štěrkové lože je odpružené. Také kolejnice byly na pražce upevněny pružně, což je další tlumící segment. Kolejnice na celé trase Havlíčkův Brod – Okrouhlice je také posvařovaná speciální technologií, aby se tu snížila hluková zátěž. Dále byly koleje přebroušeny speciální bruskou, která odstranila vlnkovatost kolejí jako dalšího zdroje hluku. A v poslední řadě byly na boky kolejnic instalovány z obou stran tak zvané bočnice z tvrzené gumy.

(han)

30.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
46

ANO nevyhrálo na Brodsku jen v necelé desítce obcí

I sociální demokraté sledovali výsledky voleb společně.
18

Hodnocení voleb: Zklamání i naděje politiků

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Vysočina - Strana TOP 09 se do poslanecké sněmovny dostala takříkajíc s odřenýma ušima.

AKTUALIZOVÁNO

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Vysočina - Volby do Poslanecké sněmovny ČR skončily. Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO.

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení