„Je to tak. Na zastupitelstvu kolegové tuto otázku znovu otevřeli,“ potvrdil místostarosta města Libor Honzárek. Projekt nadchodu je podle všeho ještě pořád aktuální. Zástupci havlíčkobrodské radnice se dokonce na podobné stavby byli podívat v Praze.
Most by musel být bezbariérový
Ani most přes silnici by se však neobešel bez problémů. „Uvědomujeme si, že nadchod musí být bezbariérový. A provoz výtahu není tak úplně jednoduchá záležitost,“ podotkl místostarosta Honzárek, že i nadchod, i když ne tak finančně náročný, má určitá úskalí. Komunikační inženýr havlíčkobrodského dopravního inspektorátu Luboš Málek si myslí, že obě varianty jsou v pořádku.
„Za předpokladu, že nadchod splní jisté technické parametry, dá se o něm uvažovat.“ Stavba nadchodu je podle jeho slov však spojená i s dalšími záležitostmi, jako je bezbariérovost, snadná údržba v zimě a v neposlední řadě také estetická stránka.
„Co by lidé více respektovali?“ ptá se. „Těžko říct, když ale budu mluvit za sebe, tak já bych upřednostnil podchod,“ prozradil Málek.
Prioritou je bezpečnost
V každém případě se momentálně radnice zaobírá přípravou nového výběrového řízení na dodavatele podchodu. Předchozí tendr vyhrála firma, která původní rozpočet navýšila o osm milionů korun. Město se proto rozhodlo soutěž zrušit. „Věříme však, že ještě do konce letošního roku výběrové řízení rozjedeme. Vítězná firma by poté měla podchod zrealizovat do září, října příštího roku,“ podotkl Honzárek.
Cena projektu je vypočítaná na 25 milionů korun s tím, že 19 milionů je státní dotace, zbytek doplatí město ze své kasy. Právě této částky se radní budou přidržovat i při druhém výběrovém řízení.
„Samozřejmě víme, že cenové relace budou v roce 2009 trochu jiné, ale uděláme všechno pro to, abychom akci zvládli co nejšetrněji. Prioritou města však stále zůstává, aby Masarykova ulice byla bezpečná,“ doplnil místostarosta Honzárek.
Na místě, kde by měl podchod v budoucnu stát, se už několik změn událo. Energetici tam před časem pokládali nové kabely.