Příjezd k nádraží byl v neutěšeném stavu už dlouhou dobu. Stěžovali si na ni chodci i řidiči, včetně šoférů autobusů, kterým prý nerovný terén poškozoval podvozky vozidel. V trhlinách ve starém asfaltu se držela voda a bahno.

„Jsem ráda, že se cesta konečně opravuje. Na jaře, na podzim a v zimě jsme se brodili blátem. Do vlaku nastupovali se špinavýma botama jako jezedáci rovnou z pole,“ říká jedna z pravidelných cestujících paní Alena.

O celém případu informoval už loni i Havlíčkobrodský deník v rámci akce Den s Deníkem na přibyslavském náměstí. „Kompletní rekonstrukci celé příjezdové cesty dlouho bránila skutečnost, že přes cestu vedlo několik starých vlečkových kolejí, z nichž každá měla jiného vlastníka, a to nejen z řad místních,“ vysvětluje starosta Přibyslavi Jan Štefáček.

Radnice by musela buď nad kolejemi vybudovat zvláštní nájezd, nebo se dohodnout s vlastníky kolejí. Vše nakonec vyřešila podle starosty právě dohoda, i když celé jednání a samotná příprava akce trvaly delší dobu. Nakonec si majitelé staré koleje na svoje náklady demontovali a odklidili.

Drahé odvodnění

V současné době už na rekonstrukci příjezdové cesty pracují intenzivně dělníci známé havlíčkobrodské firmy, která má za sebou například úspěšnou kompletní modernizaci sousedního vlakového nádraží.

„Rekonstrukce příjezdové cesty k vlakovému nádraží včetně nových chodníků bude stát asi dva miliony korun,“ upřesňuje místostarosta Michael Omes.
Náklady na opravy jsou poměrně vysoké, ale to je podle místostarosty způsobeno velmi nekvalitním terénem. „Na stavbě je třeba provést především dosti nákladné odvodnění půdy, jinak by se kaluže a bahno objevovaly na jaře a na podzim znovu,“ doplňuje místostarosta Omes.