Pro stovky cestujících od Pardubic, či z druhé strany od Brna to znamená v Jihlavě či Havlíčkově Brodě přestoupit do autobusu a v cílové stanici z autobusu do dalšího vlaku. Zvlášť seniory a rodiny s dětmi dvojí přestupování vyvádí z míry.

„Co musíme vytrpět od Českých drah, se dá těžko vypovědět. Měly by mít alespoň trochu slušnosti, a zlevnit jízdné. Průvodčím nenadáváme, nemohou za to, ale vztek máme pořádný,“ vzkázali v neděli vedení ČD manželé Blažkovi z Liberce, cestující za synem do Třebíče.

„A to je dráha o čtvrtinu dražší než autobusy,“ přidal si student, jedoucí z Hradce Králové do Brna.

„Před nádražím v Jihlavě čekaly čtyři autobusy a řidiči se domlouvali, kdo pojede. Nakonec jela stařičká Karosa na rozpadnutí. Tak tak jsme se dovnitř vešli,“ popsala Eliška Jelínková, cestující v neděli navečer z Jihlavy do Pardubic. Výhodu maji obyvatelé Dobronína, kam bez ohledu na výluku zajíždějí osobní vlaky.

„Do Dobronína osobní vlaky pouštíme. Výjimečně mají zelenou i nákladní cisternové vlaky, které přepravují naftu a oleje z Čepra ve Šlapánově. Ze Šlapánova do Havlíčkova Brodu ovšem neprojede jediný vlak až do posledního dubna,“ upřesnil provozní náměstek Správy dopravní cesty Jihlava Libor Sobotka.

Doplnil, že na trati budou pokračovat výluky i v květnu, ne jako dlouhodobé odstávky tratě, ale denní dvanáctihodinové výluky se zajištěním dopravy autobusy.

„Větší práce na trati bez výluky nelze udělat, ale snažíme se cestujícím vyjít vstříc. Na jedné trati smí být jediná výluka, takže nemusejí přestupovat z vlaku na autobus několikrát,“ vysvětlil náměstek Sobotka.

„Nikdo si nám zatím na autobusy nestěžoval. Když zjistíme nedostatky, sjednáme nápravu,“ doplnil ředitel krajského centra osobní dopravy ČD Miroslav Havel.