Vůz s částí vybavení na podvozku Ford s nejsilnějším motorem obecní pokladnu vyšel na jeden a čtvrt milionu korun. Hasiči auto mohli mít už dříve, ale zdržela je anabáze se státním příspěvkem.

„Původně jsme chtěli využít 400 tisíc korun, které jsme mohli dostat, ale když jsme zjistili, že dotace je účelově vázána na nákup zbytečností, které nepotřebujeme, státní kasu jsme nepodojili a paradoxně ještě ušetřili,” kritizuje byrokracii starosta obce a dobrovolný hasič v jedné osobě Ivan Hořínek.

Sbor ve Škrdlovicích byl založen v roce 1891 a tehdy si koupil novou ruční stříkačku s koňským zápřahem. Potom na novou techniku už nikdy neměl dostatek peněz, vždy si musel pořídit ojetinu. Tu poslední má přes 40 let!

Událost století

„Až přijedeme domů, bude to událost století,” předvídal strojník Leoš Mišinger, když usedal za volant. „Proč jsme si dodavatele podvozku i nástavby vybrali na Vysočině? Dali jsme přednost regionálním podnikatelům,” vysvětluje velitel hasičů Milan Gamboš.

„Auto stavělo dvanáct mistrů svého řemesla, vnímali jsme hrdost škrdlovických hasičů na nový vůz a nechtěli jsme je ani v detailech zklamat, v dílnách jsme auto doslova piplali jako monopost formule jedna,” přísahal Petr Kostka, ředitel brodské firmy, která se úspěšně zapisuje mezi výrobce mobilní požární techniky.

Ivo Havlík