To je v současné době vystaveno značné dopravní zátěži v podobě frekventovaných objízdných tras. Ty byly vyznačeny v souvislosti s probíhajícími stavebními úpravami na Masarykově ulici, kde vzniká nový podchod, a na křižovatce Masarykova-Humpolecká, která prochází komplexní rekonstrukcí.

„Řidiči si na objízdné trasy postupně zvykají. Myslím, že objížďky jsou koncipovány optimálním způsobem,“ řekl vedoucí Dopravního inspektorátu v Havlíčkově Brodě David Jirák. Dodal, že trasy mohou ještě doznat drobných změn nebo úprav. Například prostřednictvím dopravního značení s omezenou časovou platností.

Bez výjimky Brodem neprojedou

„Nyní se budeme, a to daleko intenzivněji, věnovat řidičům kamionů, kteří do města stále vjíždějí, byť je už daleko před Havlíčkovým Brodem dopravní značení odklání,“ upozornil Jirák. Cílem dopravní policie je vytěsnit z města všechny kamionové soupravy, které tam nemají co dělat.

Mluvčí havlíčkobrodské radnice Alena Doležalová potvrdila, že do města teď legálně vjíždějí kamiony těch společností, které získaly úřední výjimku.

Žádné mimořádné situace

„K datu čtvrtého května udělil Městský úřad v Havlíčkově Brodě celkem tři sta čtrnáct výjimek. Požádalo o ně osmatřicet dopravních společností a firem,“ konstatovala Doležalová. Poznamenala, že další výjimky už nebudou v dohledné době udělovány.

Pro řidiče přepravních společností, které výjimku na vjezd do Havlíčkova Brodu nemají, to znamená, že budou v případě dopravní kontroly v katastru města policisty pokutováni.

„Kromě toho budou muset soupravu otočit a město opustit,“ řekl David Jirák. Na otázku, zvýšila–li se v souvislosti s dopravními změnami nehodovost v Havlíčkově Brodě, odpověděl, že ne.

Dopravní policie doposud nemusela, podle jeho slov, řešit ani žádnou mimořádnou nebo jinak výjimečnou situaci. Je–li to nutné, řídí dopravu, zejména pak v dopravních špičkách přímo policisté.