Od začátku června tu zavedli nový vyvolávací systém. Při příchodu do haly si klient podle záležitosti, kterou jde řešit, vyzvedne pořadový lístek. Kromě svého pořadí se dozví také číslo přepážky, ke které má zamířit, nebo kolik lidí čeká před ním.

„Lidé jsou zvyklí stát ve frontě, teď si mohou sednout nebo si odejít něco vyřídit,“ přiblížil výhody nového systému vedoucí chotěbořského odboru dopravy a silničního hospodářství Pavel Málek. „Nedávno jsem byl odložit do depozitu značky. Byl jsem překvapený novým systémem. Je to opravdu praktičtější a přehlednější,“ souhlasí řidič z Chotěboře, pan Miloš.

V pátek na odboru dělali poslední zkoušky objednávání přes internet. Lidé se budou moci ode dneška na internetových stránkách města objednat na konkrétní den a hodinu až třicet dní dopředu.

Poté co na úřadě zadají přidělený kód, systém je přednostně zařadí do fronty. Objednat se přes internet může na jednu hodinu maximálně jedna osoba. Na odboru dopravy zavedli také další úřední den. Je jím pátek od osmi do jedenácti hodin.

Další novinkou je, že lidé čekající na řidičský průkaz mohou na internetových stránkách města zjistit, zda už jejich doklad dorazil na úřad. „Přišel sem starší pán, který byl velmi spokojený, že se na internetu dozvěděl, že už tu doklad má a že tak ještě stihne návštěvu u lékařky,“ popisoval Málek.

Zuzana Klementová