Řidiči měli možnost bez jakéhokoliv postihu dát si zkontrolovat svůj vůz i konzultovat případné nalezené nedostatky s odborníky.

Tuto akci ocenili především provozovatelé STK. „Určitě je to skvělá myšlenka,“ myslí si vedoucí STK Havlíčkův Brod – Baštínov František Novák. „Podle mého názoru by však mohla být nejenom jedenkrát v roce, ale i častěji. Technický stav vozidla je důležitá záležitost,“ vysvětluje.

„Lidé si často myslí, že jejich péče je dostačující. Jenže častokrát mají o technickém stavu svého auta mylné představy, které mohou být i v rozporu se zákonem,“ popisuje své zkušenosti.

To potvrzuje i technik Petr Vencovský. „Nejčastější závady jsou provozní brzda, parkovací brzda, osvětlení,“ vyjmenovává. „Většina však respektuje naše doporučení a napodruhé přijedou s autem, které je v pořádku,“ dodává. Setkává se ale i s výmluvami. „Ta nejklasičtější?“ směje se. „Včera to ještě šlo. “

Často smlouvají

Řidič David Stránský z České Bělé, který s autem přijel na technickou kontrolu, raději nic nenechává náhodě. „Pokud se něco pokazí, tak se to snažím řešit průběžně. Ale těsně před technickou nechám vůz projet v servisu. Pro jistotu,“ prozrazuje.

Vedoucí STK Baštínov František Novák zdůrazňuje, že starat se je potřeba nejenom o starší ročníky, ale i o nová auta. „Důležitá je průběžná údržba. Nejde o to, že se něco spraví jenom naoko kvůli kontrole. Pak stačí ujet několik kilometrů, problém se projeví a může mít i tragické následky,“ připomíná.

Občas se najdou řidiči, kteří se snaží smlouvat. „Technik nemá právo někde slevit. Pokud to udělá, hrozí mu pokuta, v horším případě je to ukončení pracovního poměru. Může ale dojít i k zavření samotné STK. Systém kontrol našich provozoven je dneska už propracovanější,“ dodává Novák.