Těžká technika se tam navíc musí potýkat s nevypočitatelným blátem. V minulých dnech vzbudil zájem kolemjdoucích i zdánlivě utopený bagr.
„Jen to vypadalo, že je zabořený v bahně. Dělníci moc dobře vědí, co dělají a co si v těchto místech mohou dovolit. Snaží se práce urychlit, ale právě pod lávkou je situace nejhorší. Nánosy jsou tam nejníže, ale hladina vysoko. Navíc je tam bahno hodně tekuté, obtížně se převáží. Musíme ho míchat s hutnějšími sedimenty,“ komentoval zápas bagru s blátem Jan Klofáč z Povodí Vltavy.

I přes deštivé počasí, které zvedá hladinu Sázavy, by mělo odbahnění být hotové do konce září. „Když bude dobré počasí, budou hrubé práce ukončeny do čtrnácti dnů,“ informoval Klofáč. Po manévrech bagrů a nákladních aut budou břehy ještě upraveny a osázeny stromy.

Povodí Vltavy bude odbahnění asi půlkilometrového úseku stát zhruba deset milionů korun. Zmizí odsud přibližně sedm tisíc metrů krychlových zeminy o váze zhruba třinácti tisíc tun. Protože sedimenty obsahují těžké kovy, je nutné je odvážet na řízenou skládku do Čáslavi.

(zuk)