Rozbitý a vlnitý povrch vozovky i hluboké výmoly zde trápí řidiče již dlouhou dobu, neutěšený stav silnice se stále zhoršuje a někteří řidiči, kteří tudy jezdili do práce, se raději úseku vyhýbají obloukem.

Před několika měsíci se nahlas hovořilo o její kompletní modernizaci v rámci vytvoření páteřní komunikace mezi Žďírcem nad Doubravou a Polnou. Tento projekt, který by mohl být z velké části financován ze zdrojů Evropské unie, však byl zatím kvůli nevyřešeným odkupům několika pozemků odložen.

V těchto dnech probíhají na několika nejhorších místech silnice alespoň dílčí opravy. Dnes by se měla položit nová povrchová vrstva a po víkendu by mohla být na komunikaci znovu vpuštěna doprava.

„Nejhorší místa zde bylo třeba kvůli vodě vybagrovat. Skutečně však v tomto případě jde pouze o určité lokální opravy,“ přiznal náměstek hejtmana kraje Vysočina pro dopravu, Libor Joukl.

To ale podle starosty Slavětína skutečně pomůže jen na zcela nejhorších místech silnice. Rekonstrukce však prý musí být mnohem rozsáhlejší.

Patnáct set metrů oprav nestačí

„Podle mého odhadu se ale opravy dotknou pouze zhruba patnácti stovek metrů čtverečních, a to nestačí. Už delší dobu tlačím na příslušné úředníky, aby byly opravy větší a bylo na ně vyčleněno víc peněz. Před několika lety, kdy tudy vedla objížďka na Žďár nad Sázavou, se kvůli nákladní dopravě povrch silnice definitivně zcela rozbil. Tehdy nám byly přislíbeny brzké opravy, ale nic se nedělo. Uvidíme, jak se situace vyvine v příštím roce, snad by mohly být opravy většího rozsahu,“ zadoufal starosta obce Jaroslav Bílek.

Důvod, proč spojnice Slavětína s okolním světem neprojde nákladnější opravou, je podle Joukla naprosto jednoduchý. „Prostě na ni nejsou peníze. Jestli máme na silnice po celé Vysočině například sto milionů korun, musíme s nimi nakládat hospodárně. Proto jsme museli některé finance, které by mohly být využity zde, odebrat na jiné silnice, které jsou vytíženější než ta na Slavětín,“ vysvětlil celou situaci lakonicky Joukl. Celková částka, která byla na práce vyčleněna, lehce přesahuje dva a půl milionu korun.