„Balíček jsem odeslala z železniční stanice Český Těšín, vepsala jsem adresu příjemce v Přibyslavi, pracovnice nádraží ještě nalepila přepravní list a do stanice určení palcovým písmem ještě jednou napsala Přibyslav. K mému překvapení jsem později zjistila, že balíček dorazil do Příbrami. Žádný železničář ani při překládce z vlaku do vlaku na hlavním nádraží v Praze nepostřehl, že zásilka míří chybným směrem,” řekla Dorota Havlíková z Českého Těšína, která byla v roli odesílatele. Dodala, že na otázku, kdy balíček dorazí na přibyslavské nádraží, jí bylo odpovězeno, že v sedm hodin ráno následujícího dne. Příjemce o tomto čase příjezdu vlaku telefonicky informovala.

Dvojí zklamání

Někteří železničáři zřejmě čtou jen první slabiku. V kolonce Stanice určení byla palcovým písmem napsána Přibyslav.

„Netrpělivě jsem čekal přímo na perónu přibyslavského nádraží, obsah zásilky jsem potřeboval pro neodkladnou práci, k mému šoku jsem se však dověděl, že v rychlíkové stanici Přibyslav byla před třemi měsíci služba ČD Kurýr zrušena, balíček ve stanici již nelze ani podat, ani přijmout. Proč dráha dobrou službu omezuje, to nevím. Pracovnice pokladny byla ochotna zjistit, zda si tedy pro svoji věc mám zajet do Havlíčkova Brodu nebo do Žďáru nad Sázavou,” uvedl příjemce zásilky. Ta ovšem k druhému, ještě většímu překvapení, nebyla ani tam, ani tam. Teprve večer byl balíček s dvanáctihodinovým zpožděním dopraven do Žďáru, když byl odeslán z Příbrami zpět do Prahy a konečně doputoval na Vysočinu.

Přednostka vyvodí závěry

Přednostka železniční stanice Český Těšín Svatava Pejšková na stížnost neprodleně odpověděla: „Nesprávné odbavení zásilky ČD Kurýr řádně prošetřím a z výsledku šetření vyvodím patřičné důsledky. Vaši stížnost jsem zaevidovala v centrální databázi stížností ČD, generální ředitelství Praha, pravděpodobně i z tohoto místa budou reagovat a o výsledku vás budeme informovat. Velice se vám omlouvám za nepříjemnosti a způsobené potíže.”

Služba ČD Kurýr ve svých počátcích stála 90 korun, ale její cena stále šplhá nahoru, momentálně už stojí 180 Kč. Deník zjistil, že podle reklamačního řádu má odesílatel kurýrní zásilky za její opožděné dodání nárok na odškodnění ve výši 50 korun. Je to slabá náplast za porušení obchodní smlouvy.
Příjemce, který na balíček čekal v Přibyslavi, si pro něj musel až po dvanácti hodinách, teprve večer, zajet na téměř dvacet kilometrů vzdálené nádraží ve Žďáru nad Sázavou, ačkoli balíček byl v železniční stanici Český Těšín přijat s tím, že bude dopraven brzy ráno do stanice Přibyslav.

Ivo Havlík