Odpověď na tuto otázku by mohli prozradit nejen učitelé, ale třeba už i nejstarší žáci ze Základní školy Havlíčkova Borová.

Po pátečním představení, které v průřezech zachycovalo postupný vývoj školství v Zemích Koruny české, totiž pokračoval program ke Dni učitelů i v pondělí 28. března akcí, kterou zúčastnění přiznačně nazvali Den naruby.

Deváťáci si na jeden celý den vyměnili svoje pozice s učiteli a suplovali po dvojicích v ostatních třídách výuku všech předmětů.

A nutno dodat, že si nevedli vůbec špatně. Dětem z nižších ročníků borovské školy se program evidentně líbil a mladí kantoři navíc při těžších chvílích našli oporu i v netradičním osazenstvu školních škamen – učitelích, kteří se tak alespoň na jeden den vrátili do lavic.

„Začátek dne byl celkem ve zmatku, ale jakmile jsme dorazili do třídy, už to bylo v pohodě. První hodina probíhala podle plánu, vlastně nejen první hodina, ale všechny. Bylo pro mě fajn zkusit si roli učitele, ale dělat takovou přípravu na každý den – tak to bychom s mým kolegou asi nezvládli. Děti byly celkem spokojené a myslím si, že jsme jim ukázali zase něco jiného. Takovou akci bych klidně dělala vícekrát do roka. Můj hlavní dojem? Mám pocit, že každý si nemůže roli učitele jen tak vyzkoušet, ale já už po dnešku mohu říct, že jsem si to zkusila,“ zhodnotila krátce svoji netradiční roli deváťačka Lenka Kubátová, která spolu s Jaroslavem Thomayerem seděla za katedrou ve čtvrté třídě.

A třeba výuka matematiky v jejich podání plná her a soutěží se u dětí setkala s úspěchem. Aktivní deváťáci si tak mohli vyslechnout příjemné ohlasy. „Navíc si víceméně sami celý program výuku vymysleli a připravili,“ pochválila uznale ještě své svěřence třídní učitelka Martina Brychtová.