„Silnice je v havarijním stavu. Je tam zákaz předjíždění a snížená rychlost na 70 a 50 kilometrů v hodině. Ale málokdo to dodržuje. Občané, kteří chodí na autobus, jsou stále v nebezpečí, protože tam není chodník. Pokud přecházíte a zakopnete o vyježděné koleje, máte smůlu - něco vás přejede. To je problém hlavně pro starší občany, kterých je tu většina,“ stěžoval si na stav vozovky i neukázněnost řidičů Josef Skala ze Skřivánku, který Deník upozornil na problémy místních obyvatel.

Poukázal rovněž na to, že Obecní úřad Okrouhlička, pod který osada Skřivánek spadá, v minulosti opakovaně žádal brodské dopravní policisty, aby tento úsek, kde se již staly smrtelné dopravní nehody, intenzivněji kontrolovali. Jeho žádosti však nebylo vyhověno.

Nelze preferovat

„Rychlost měříme po celém okrese. Problematických míst je hodně a nemůžeme preferovat jedno malé místo na úkor jiných. Dopravních policistů není tolik, aby mohli být všude. Ve Skřivánku jsme letos ještě neměřili, od začátku roku se tam nestala žádná dopravní nehoda,“ reagoval na stížnost vedoucí Dopravního inspektorátu v Havlíčkově Brodě David Hospodka.

Zastupitelé Okrouhličky se snaží problém řešit, ale potýkají se s nedostatkem peněz. „Na to, abychom vybudovali tunel nebo přechod, nemáme prostředky. Uvažovali jsme také o pořízení hlásiče rychlosti. S přívodem elektřiny by nás ale přišel asi na sto tisíc korun, což si nemůžeme dovolit. Občané se mohli k tématu vyjádřit, prioritní pro ně je bezpečných přístup k zastávkám kolem zahrádek. Počítáme, že tak do měsíce bychom mohli vyřídit přístup na tyto pozemky,“ informovala starostka Okrouhličky Štěpánka Trbušková.

Obec navíc usiluje o to, aby byl tento úsek označen cedulí upozorňující řidiče, že projíždějí místem častých nehod. Její obyvatelé by také uvítali nové propojení vísky s Květnovem, aby nemuseli využívat vytíženou silnici.

Dobrou zprávou pro místní je, že více než dva kilometry dlouhý úsek silnice z Květnova by se měl letos dočkat opravy. „Nyní probíhá výběrové řízení. Je možné, že na tomto úseku bude rychlost omezena i po ukončení prací, aby nebyla překračována dál, “ uvedla ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie Tesařová.

Zuzana Klementová