Slovo závody není až tak namístě, protože vítězem se stal v podstatě každý historický automobil a motocykl, který dojel do cíle. Na start sobotní jízdy do vrchu se postavily skoro tři desítky motocyklistů a necelá desítka automobilistů. A s nimi samozřejmě i jejich stroje, kterým čas na půvabu nikterak neubral, ba právě naopak.

Na veterány čekalo stoupání v délce 2 400 metrů s padesátimetrovým převýšením. Vozidla jezdila z Úsobí ve směru na Herálec, a tuto trať absolvovala hned dvakrát.

Domácí Jaromír Polák se úsobské jízdy do vrchu zúčastňuje pravidelně. V sobotu se na trať vydal s vozem Tatra 57, tedy s legendární "Hadimrškou". Vyrobena byla v Československu v roce 1936.

"Tatra 57 byla a stále je spolehlivým vozem. Jezdím s ní maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Motor o obsahu 1 000 centimetrů kubických si na sto kilometrů vezme 15 až 20 litrů benzínu," popsal základní parametry vozu Jaromír Polák.

Diváci v Úsobí obdivovali nejen Tatru 57 a další automobily, ale také celou řadu motocyklů. Byly mezi nimi například Jawa 250 z roku 1935, stroj NSU 501 OSL, taktéž z roku 1935, nebo ČZ 125 T z roku 1950. Zřejmě nejstarším motocyklem, který se závodů do vrchu zúčastnil byl francouzský stroj Terrot Dijon. Vyrobený byl v roce 1928.