Oficiálně ji otevře příští týden kolaudační rozhodnutí vydané městským úřadem v Havlíčkově Brodě. Teď už zbývá jen pro cyklostezku vymyslet vhodný název.

Čistě stavební náklady pro pražskou firmu Eurovia činily zhruba 24,3 milionu korun k tomu další výdaje připadly na výkup pozemků. Stavba trvala dva roky. “Městský úřad v Přibyslavi plánuje samozřejmě slavnostní otevření, ke kterému by mělo dojít počátkem září v době konání Mlékárenských dnů,“ upřesnil starosta Přibyslavi Jan Štefáček, který v zápětí připomněl, že konečné výdaje na stavbu se poněkud zvýší, konkrétně asi o 450 tisíc korun.

V době, kdy se cyklostezka stavěla došlo na jednom místě ke zřícení skalního masivu, který bylo třeba odklidit. O navýšení výdajů budou hlasovat zastupitelé.

Stavbu se podařilo uskutečnit za pomoci dotace z Evropské unie. Cyklostezka začíná v Přibyslavi nedaleko vlakového nádraží a pokračuje až do obce Sázava u Žďáru. Další vstupy na cyklostezku mohou turisté využít například v Nových Dvorech nebo Ronově nad Sázavou. Převýšení cyklostezky je 70 metrů, nejvyšší stoupání je směrem k Sázavě. Zajištěn je přístup pro sanitní vozy nebo hasiče.

Za tu dobu, co je cyklostezka neoficiálně v provozu ji už „objevilo“ množství cyklistů nejen z Přibyslavska, ale i jiných měst republiky, včetně in-line bruslařů, jako je například pan Libor Mičan z Jihlavska. „Je to paráda, jezdil jsem i v Jihlavě, ale tak kvalitní povrch tam myslím, není,“ konstatoval s potěšením bruslař.

Chybí jenom jméno

Jak zdůraznil starosta Štefáček, město Přibyslav nebude mít z cyklostezky žádný profit, spíš starosti s údržbou. V létě bude třeba cyklostezku zametat, odklízet spadlé listí a větve. V zimě zase musí cyklostezku udržovat sněžný skútr.

Proto chce město Přibyslav oslovit zástupce obcí kolem cyklostezky, aby se na její údržbě podíleli. Na oplátku bude cyklostezka sloužit k propagaci památek a rekreačních zařízení v daných obcích. Zástupci jednotlivých obcí budou mít také šanci dát nové cyklostezce jméno.

„Zatím pro ni užíváme pracovní název cyklostezka Přibyslav,“ upřesnil starosta. Město Přibyslav má ale plán v souvislosti s novou cyklostezkou rozšířit navazující služby. „Například parkoviště pro osobní automobily u nádraží nebo ve spolupráci s Českými drahami otevřít půjčovnu kol a bruslí. Toto jsou ale investice, které plánujeme až ve druhé etapě a finance na ně musíme zajistit sami. Z dotací od Evropské unie určených na stavbu to nebylo možné,“ vysvětlil starosta.