VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtmanství: Vysočina přijde o důležité rychlíkové spojení

Vysočina – Lidem na Vysočině hrozí, že přijdou hned o celou řadu klíčových rychlíkových spojů.

21.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Vít Šimánek

Podle nového návrhu jízdního řádu by Vysočina přišla z celkových devětačtyřiceti rychlíkových spojů o devět rychlíků, dalších patnáct je vážně ohroženo.


Podle náměstka hejtmana Libora Joukla by se tak mohlo stát, že například z Jihlavy do Havlíčkova Brodu by jel poslední vlak už o půl osmé večer. „Z krajského města do jednoho z okresních měst to ale přece není možné,“ řekl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl. Vysočinou nyní projede denně 366 regionálních vlaků a čtyři a půl tisíce regionálních autobusových spojů.

Nový jízdní řád má začít platit 13. prosince. Důvod rušení vlaků je jednoduchý. Nejsou peníze. „Je to samozřejmě závislé na škrtech v rozpočtu. Vytíženost spojů analyzujeme, kompromisním řešením může být někde víkendové omezení nebo zkrácení trasy,“ uvedl Martin Novák z tiskového odboru ministerstva dopravy.

O grafikonu se jedná

Konečná podoba železničního jízdního řádu však stále není stoprocentní, ministerstvo dopravy ho totiž ještě neschválilo. „V tuhle chvíli nejsem schopen říct, jak to všechno dopadne. Příští týden se máme sejít s náměstkem ministra, do konce týdne snad bude známa konečná verze rychlíkových spojů,“ upřesnil Joukl.

Pokud vláda dodrží hrozbu a kromě zrušených rychlíků pokrátí o dalších 600 milionů i regionální vlaky, bude Českým drahám na Vysočině chybět dalších třicet milionů státní dotace a zatím není jasné, jak tento propad bude řešit.

Nový grafikon se podle Joukla projednává od února, zpráva od ministerstva o plánovaném zrušení rychlíků přišla až ve finální fázi přípravy. „Na to vytvoření nových řádů budeme mít, když to půjde dobře, pět dní. Předtím jsme je tvořili osm měsíců,“ dodal náměstek.

Zády se podle Joukla ministři otočili k Vysočině i v případě rozdělení státních prostředků na rozvoj, výstavbu, údržbu a modernizaci silnic a dálnic a železničních dopravních cest. „V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok není, kromě zahájení rekonstrukce dálnice D1, pro Vysočinu na silnice a železnici plánována ani koruna. Jihlava se tak výhledově může rozloučit s dokončením přemostění přivaděče u Pávova, odsunuta je modernizace silnice s už prodlouženým stavebním povolením silnice číslo 34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov. Opravovat se nezačne trať z Kostelce do Slavonic. Ani pod čarou není v rozpočtu fondu žádná jmenovaná stavba na Vysočině,“ upozornil Libor Joukl.

Autor: Dana Křížková

21.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

I sociální demokraté sledovali výsledky voleb společně.
18

Hodnocení voleb: Zklamání i naděje politiků

Josef Mladý

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

AKTUALIZOVÁNO

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Vysočina - Volby do Poslanecké sněmovny ČR skončily. Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO.

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Krajský úřad dohlížel na klidné volby

Vysočina – Pracovníci Krajského úřadu Kraje Vysočina, kteří tradičně na volby na Vysočině dohlíželi, se během hlasování nesetkali s žádným závažným problémem nebo nedostatkem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení