Po dobu několika málo minut byla v sobotu dopoledne uzavřena dolní část světelské Lánecké ulice. Důvod byl více než prozaický: do provozu tam byl totiž slavnostně uveden, a to za účasti řady hostů, nový železniční most. Spolu s ním i opravená vozovka a chodníky.
A jak to už při takových chvílích bývá, nechybělo nezbytné přestřižení pásky, kterého se ujali ministr financí Miroslav Kalousek, náměstek hejtmana Kraje Vysočina Vladimír Novotný, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Chládek a Tintěra Pardubice, Pavel Pejcha a představitelé Světlé nad Sázavou: starosta Jan Tourek a místostarostka Lenka Arnotová. Aktu byl přítomen i poslanec Vladislav Jirků.

Starosta města Jan Tourek připomněl dávnou snahu města zrekonstruovat most i Láneckou ulici, a postarat se tak především o bezpečnost chodců. Až v roce 2008 se všechna ta jednání posunula ke konkrétním činům a na jaře letošního roku se začalo s pracemi.
Starosta Tourek poděkoval tehdejší vládě ČR, která se snažila v době pádu skláren městu pomoci a výsledkem byla i realizace tohoto projektu. Poděkování adresoval starosta Světlé i pracovníkům pardubické společnosti Chládek a Tintěra za perfektně odvedenou práci:
„S obdivem občané našeho města sledovali pracovní morálku, kvalitu a dodržení termínu dokončení stavby,“ řekl Tourek.

Investorem rekonstrukce železničního mostu a přilehlého nástupiště zastávky Světlá nad Sázavou, modernizace přišla na dvacet milionů korun, byla Správa železniční dopravní cesty Plzeň. Kraj Vysočina uvolnil ze svého rozpočtu, a to na rekonstrukci vozovky části Lánecké ulice, téměř 4,5 milionu korun a o úpravu chodníků se částkou ve výši jednoho a půl milionu korun investorsky postarala sama světelská samospráva. Bezbariérové přechody byly spolufinancovány i penězi ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Zajímavá konstrukce
Město Světlá nad Sázavou tak získalo nový železniční most zajímavé konstrukce, jeho projekt vypracoval ateliér pražské společnosti TOP NOC SERVIS.

Výška mostu se z původních tří metrů zvýšila na 3,60 m, a co je důležité pro bezpečnost chodců, pod mostem po obou stranách vozovky vznikly dostatečně široké chodníky.

Autor: Jiří Víšek