Oprava se totiž protáhla.
Most, po kterém za normálních okolností denně projedou tisíce automobilů, měl být podle původních plánů průjezdný už v září, nyní to však vypadá, že auta by se na něj mohla vrátit nejdříve okolo poloviny listopadu.
Nedočkaví řidiči si tak budou muset ještě počkat. „Situace už vypadá o něco lépe než třeba minulý týden a věříme, že se vše podaří dokončit ještě letos. Původně jsme však chtěli pustit dopravu už v září, ale nejbližším termínem je nyní listopad. Zhotovitel však slíbil, že udělá maximum pro to, aby se začalo po mostě jezdit co nejdřív," povzdechl si brodský radní Libor Honzárek. Teprve na začátku tohoto týdne se na most začala přidělávat betonová deska.
„Hlavně ze začátku celé stavby se asi mohlo pracovat o něco rychleji. Městu se však zdržením náklady určitě nijak razantně neprodraží," doplnil Honzárek.
Finančně se podílí město i kraj
Na financování celé stavby se podílí město společně s Krajem Vysočina, který zaplatí opravu mostu za zhruba šestnáct milionů korun. Dalších deset pak za úpravy přiléhajících komunikací a inženýrských sítí zaplatí město. Zdržení prací se krajským úředníkům pochopitelně nelíbí.
„Průběhem celé rekonstrukce mostu jsme velice znepokojeni. Posunutí termínů odevzdání již objednaného díla bude vůči dodavateli důsledně řešeno penálem upraveným řádnou smlouvou. V tuto chvíli je termín odevzdání posunut na polovinu listopadu s tím, že chceme věřit tomu, že dodavatel nepřecenil smluvně uzavřené termíny a že dílo nebude muset dokončovat až zjara. V každém případě most by měl být pro zimní dopravu otevřen. Stavba samotná je více než obvykle sledována a kontrolována," uvedla ve svém vyjádření tisková mluvčí kraje Jitka Svatošová.
Podle slov ředitele společnosti SDS Exmost, která má práce na starosti, ale byly důvody pro zdržení objektivní.
V projektu prý byly chyby a přesně mu neodpovídalo ani uložení inženýrských sítí. Navíc podle ředitele firmy Pavla Jankůje zdárnému průběhu prací nepomohli ani místní dodavatelé.
„Ale připouštím, že částečně je zpoždění i naší vinou. Teď už vše běží, doháníme, co se dá. V listopadu se bude po mostě jezdit," nechal se slyšet ředitel společnosti.
Celý objekt je jednou z nejdůležitějších dopravních staveb ve městě a ve své dosavadní podobě sloužil už od poválečné rekonstrukce. Kamenný most však byl postaven už v polovině devatenáctého století.
Při slavnostním otevření po rekonstrukci v roce 1946 byl dokonce přítomen i tehdejší prezident republiky Edvard Beneš.