Přípravné práce začaly už o víkendu pokácením několika vzrostlých stromů. Po chodníku kolem silnice, kde v dopravní špičce jezdí doslova jedno auto za druhým, obyvatelé Dobré volají už dlouho.

„Vystupovat z autobusu je problém. Jít kolem silnice je hazard se životem. Jenže těm, co kolem silnice bydlí, nic jiného nezbývá," posteskli si místní. Město Přibyslav se rozhodlo problém řešit stavbou chodníku a novou autobusovou zastávkou. Podle přibyslavského místostarosty Martina Kamaráda bude ale tato akce finančně náročná. „Jedná se o investici v řádech milionů korun. Město proto požádá o dotaci Státní fond dopravní infrastruktury," upřesnil místostarosta. Jedním z důvodů, proč se radnice k tomuto kroku rozhodla, je v těchto místech i častá nehodovost.

Cestující linkovým autobusem z Havlíčkova Brodu do Přibyslavi vystupují v Dobré v zimě prakticky do silnice. Již několikrát v posledních letech motoristé poškodili autobusovou čekárnu. V létě vede sice kolem silnice jakási cesta svahem, ale v zimě je nepoužitelná. Stavba chodníku v Dobré je jednou z mála investičních akcí, kterou chce Přibyslav letos zahájit.

Radnice musí šetřit, protože na prvním místě je dostavba základní školy. Kromě chodníku, který by měl vést od autobusové čekárny nahoru na konec obce, se v Dobré dočkají cestující i dvou přechodových míst a nového autobusového zálivu.

Ten by měl zvýšit bezpečnost cestujících. Celá akce se s ohledem na finanční náročnost bude provádět postupně, začne úpravou svahu, pod kterým by měl chodník vést. Jak zajistit větší bezpečnost chodců podél frekventované silnice, tím se zabývají i radní v Havlíčkově Brodě.

„Zastupitelstvo schválilo vytvoření studie, která by měla řešit migraci lidí ve dvou problémových lokalitách, a to na Žižkově a v Mírové ulici," informoval na poslední tiskové konferenci starosta Jan Tecl. Výbor pro životní prostředí navrhl zpracování studie, jak propojit sídliště rodinných domů Žižkov III. (Sluneční hora) s obchodní zónou u dvou supermarketů Albert a Lidl pro pěší a cyklisty, neboť i tady chodci vstupují do silnice, chodí podél vozovky, překážejí motoristům a hazardují se zdravím.

Druhou takovou problémovou lokalitou je ulice Mírová. Studie má podle starosty Tecla řešit rekonstrukci této ulice a spojit ji s vybudováním komunikace pro pěší i cyklisty v úseku od ulice U Šlapanky po odbočku do Termesiv, a to společně s vlastníkem silnice, Krajem Vysočina.