Práce na jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu pokračují. Silničáři v současnosti pokládají celkem 40 tisíc tun asfaltu ve třech vrstvách. “Bude tím zajištěna potřebná nosnost vozovky, která musí snést maximální zatížení dopravou,” uvádí za ŘSD ČR Jiří Veselý.

Kromě pokládky asfaltových vrstev pokračují dělníci také na stavbě dvou nejdelších mostů, které jsou součástí obchvatu. “Každý z nich má délku přes čtvrt kilometru,” dodává Jiří Veselý.

Stavba jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu.
FOTO: Stavba obchvatu Brodu pokračuje dle plánu. Hotovo má být do konce roku

Na 4124 metrů dlouhém obchvatu je celkem sedm mostů, tři nadjezdy a jeden podchod. “Pamatováno je i na takové detaily, jako například stovky metrů speciálních zábran, které mají na výšku asi půl metru, jsou z nerezu a mají zamezit přímý vstup obojživelníků z okolních mokřadů na vozovku,” vysvětluje Veselý v tiskové zprávě ŘSD ČR.

Výstavbu silnice zahájili silničáři v roce 2019. Patří mezi nejdůležitější a nejsledovanější dopravní projekty na Vysočině. Díky obchvatu se propojí silnice I/38 na severním okraji Havlíčkova Brodu se silnicí I/34 na východním okraji města a veškerá tranzitní doprava tak bude odvedena mimo centrum.