V této souvislosti se připravuje i na výstavbu asi patnáct kilometrů dlouhé cyklistické trasy do Přibyslavi.

„V tomto případě je to spíš běh na delší trať, ale i v této souvislosti dáváme již nyní jasný signál. Ano, chceme cestovat na kole do Přibyslavi," uvedl starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl.

Cyklotrasa by měla vést především po stávajících značených turistických cestách, které budou postupně stavebně upraveny a zpevněny, a to od městské části Termesivy a dále přes Pohled. Případné úvahy o využití tělesa dávno zrušené vlakové tratě mezi oběma městy jsou ale podle radnice nereálné, protože přes starou trať přechází v současné době nedaleko Havlíčkova Brodu nynější frekventovaná železnice mezi Prahou a Brnem.

Cyklisté v Havlíčkově Brodě se ale mohou těšit i na nové úseky městských cyklostezek, které povedou z města jižním, severním, ale i západním směrem. Připravena je tak cyklotrasa na Novotného Dvůr, Ovčín, Svatý Kříž a Mendlovu Ves. „Zde je část této trasy v souběhu se silnicí na Jihlavu již vybudovaná," připomněla mluvčí havlíčkobrodské radnice Alena Doležalová. Nachystaná je také výstavba cyklostezky ve směru na Perknov, stejně jako podél Masarykovy ulice, a to od křižovatky s Husovou ulicí až k Novému hřbitovu.

Síť cyklostezek v regionu Havlíčkobrodska se ale bude postupně rozšiřovat i v dalších částech. Například Ždírec nad Doubravou usiluje o cyklostezku ve směru na Údavy, Chotěboř zase do Bílku a radnice ve Světlé a Ledči nad Sázavou chystají vzájemné propojení svých stávajících cyklistických tras podél řeky Sázavy, popřípadě o prodloužení až do Zruče nad Sázavou ve Středočeském kraji.