Hustota provozu postupem času sílila. Ve Skále u Věže projelo po silnici první třídy číslo 34, a to v době od 20.40 do 20.50 hodin, dvaadevadesát automobilů, z toho zhruba každý čtvrtý byl kamion nebo autobus. Zhruba o hodinu později, pro změnu pak ve Svatém Kříži na silnici první třídy číslo 38, to bylo v průběhu deseti minut již sto pět automobilů.

Přímo v Havlíčkově Brodě se kolem dvaadvacáté hodiny žádné kolony netvořily. Vozidla přijíždějící od Humpolce plynule odbočovala na největší světelné křižovatce směrem na Jihlavu. Auta jedoucí od Jihlavy směrem na Humpolec, respektive Kolín, čekala na červené jen několik desítek vteřin. Umožnila to nastavená signalizace, která právě tento směr po celou noc upřednostňovala.

Na dopravu po celé trase objížďky dohlížela policie. Hlídky byly v místech začátku objížďky, další redakce Deníku zaznamenala přímo v Havlíčkově Brodě u výše zmíněné křižovatky a tři policejní vozy potkala přímo na trase objížďky.

"Jsem přesvědčen, že volba trasy objížďky a také její načasování zajistí bezproblémový průjezd všech vozidel, a to nejen Havlíčkovým Brodem," uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina Libor Joukl. Také starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl Deníku sdělil, že příprava na noční dvanáctihodinové "stěhování" dálnice D1 do Havlíčkova Brodu, byla důkladná. Podle informací Deníku projede za celou noc ze soboty na neděli dálnicí D1 v průměru sedm tisíc automobilů.

"Myslím, že jako šoféři jsme zvyklí na ledasco. Těch pár kilometrů zajížďky, navíc po silnicích první třídy, nás zase tak nezdrží," řekl František Musil, který se svým kamionem zastavil chvíli po půl jedenácté večer v Humpolecké ulici, nedaleko křížení s ulicí U Panských. "Vyjel jsem po deváté hodině z Brna a jedu do Berlína. V podstatě jedu na čas," dodal Musil.

Práce související s demolicí mostu na 107. kilometru dálnice by měly skončit v neděli v osm hodin ráno. V tento čas pak skončí i i platnost objízdné trasy.