Podle vedení Kraje Vysočina to znamená, že si cestující připlatí v řádech korun. „Kraj tak reaguje na extrémní zdražování vstupů, především pak cen pohonných hmot, elektrické energie, mezd, na inflaci a rostoucí provozní náklady dopravců,“ vysvětlila Eva Neuwirthová z tiskového oddělení vysočinského krajského úřadu.

Řidič autobusu. Ilustrační foto.
K nám už nejezdí: starostové ze vsí na Vysočině protestují proti rušení autobusů

Po zdražení jízdného by tak regionální dopravci příští rok měli vybrat o přibližně dvaačtyřicet milionů korun více. Náklady jim však mají vzrůst o více než dvě stě milionů. „Je tedy zřejmé, že cena jízdenky zdaleka nepokrývá celkové náklady na absolvovanou cestu a hlavní část nákladů jde za objednatelem spoje – krajem,“ doplnila Neuwirthová.

Veřejnou linkovou dopravu v Kraji Vysočina nyní zajišťuje sedm autobusových dopravců a čtyři železniční společnosti.