„V době, kdy Škoda klub začínal, jsme měli přes stovku členů. Patřili jsme pod tehdejší Svazarm. Chtěli jsme se bavit a vyplnit volný čas nějakou smysluplnou aktivitou. Škoda klub nebylo nikdy sdružení závodníků, ale čistě rodinná záležitost," prozradil František Novák, jeden z těch co Škoda klub v roce 1975 založili.

Kromě Škoda klubu existoval v té době ještě Wartburg klub, Žiguli klub, dokonce i Trabant klub. „Naše manželky měly v té době svůj vlastní spolek, říkaly si Eva klub. Vedla ho lékařka Marta Kabrdová," upřesnil František Novák. Hlavní náplní činnosti Škoda klubu byly nejen rodinné výlety, ale také činnost pro motoristy ryze praktická.

MNOŽSTVÍ AKTIVIT

„Na hřišti Dukla jsme pořádali pro zájemce školy smyku, jízdy zručnosti, aby řidiči byli na silnicích lépe připravení na nečekané situace. Byli jsme i spolupořadateli Rallye Posázaví a Rallye Světlá. Samozřejmě jsme pořádali rodinné výlety a poznávací zájezdy, vánoční oslavy s kulturním programem. Pravidelně jsme se scházeli na členské a výborové schůzi a plánovali aktivity pro další rok. Pořádali jsme technické dny, organizovaly jsme nejméně deset akcí do roka, " zavzpomínal František Novák, který je dnes již v důchodu, ale aktivitám Škoda klubu se věnuje i dál. Dnes se ovšem počet členů Škoda klubu výrazně zmenšil.

„Dnes se Škoda klub eviduje jako zájmové sdružení, má něco kolem patnácti členů. Podmínkou samozřejmě není, aby zájemce o členství měl doma Škodovku. Členů je navíc výrazně méně než dřív, ale je to bohužel tím, že lidé jsou dnes líní něco sami podnikat, dokonce se i bavit. Čekají, že je pobaví někdo jiný," posteskl si Novák. V současné době organizuje Škoda klub hlavně orientační automobilové soutěže a uvažuje o obnově jízd zručnosti a školy smyku.