Jak Josef Melena před supermarketem zjistil, dovnitř do lékárny se nedostane bez očíslovaného košíku a bez fronty. „U vchodu jsem vysvětloval, že nejdu nakupovat do supermarketu. Chci jen do lékárny. Takže žádný vozík nepotřebuji, a čekat venku už vůbec ne. Nikoho to nezajímalo. Prý je to kvůli vládnímu nařízení. Tak jsem šel pryč,“ postěžoval si pan Josef.

Podobné zkušenosti jako Josef Melena mělo ten den i několik dalších lidí. „Do lékárny v Kauflandu chodíme proto, že tam jsou menší doplatky na léky. Že si máme vzít číslo a stát frontu na vozík, nás hodně naštvalo,“ přidala se Jana Fialková z Havlíčkova Brodu, která si šla léky nakonec koupit jinam.

Podle mluvčí společnosti Kaufland Renaty Maierl je ale takové omezení v pořádku. „Kvůli vládnímu nařízení, které omezuje počet zákazníků na prodejní ploše, jsme omezili počet nákupních košíků a vozíků. A zákazníky prosíme, aby do prodejen vstupovali jednotlivě. Pouze s nákupním košíkem nebo vozíkem,“ informovala mluvčí. Jak dodala, pro větší přehled a kontrolu řetězec vozíky a košíky očísloval. Jen tak jsou zaměstnanci podle mluvčí schopni zajistit kontrolu zákazníků v prodejně a dodržet vládní nařízení. „Chápeme, že pro zákazníky, kteří jdou jen do lékárny, může být toto opatření nezvyklé. Ale současná situace vyžaduje dodržování opatření v celém našem objektu bez výjimky,“ zdůraznila mluvčí Renata Maierl.

Lékárna Dr. Max, která sídlí v prostorách Kauflandu v Havlíčkově Brodě patří do řetězce lékáren středoevropské investiční skupiny Penta. Podle mluvčího Penty Ivo Mravinace je situace v lékárně Dr. Max v Havlíčkově Brodě zvláštní. „Je to bezesporu zajímavá informace a zajímavá situace,“ konstatoval Mravinac.