„Ta silnice se mi zdá strašně úzká, nedokážu si představit, jak se tam vytočí širší auta a náklaďáky,“ svěřila se jedna z místních Dana Novotná. „Stačí, když tam někomu exne auto, nebo se stane drobný ťukanec a Brod bude KO,“ přidal se v internetové diskuzi Zbyněk Ptáčník.

„Udělat z toho jednosměrku a vytlačit dopravu jinam, je v pořádku. Zaráží mě však, že vůbec nemysleli na cyklisty. Tak široké chodníky nejsou potřeba a chybí zde cyklopruhy v obou směrech,“ zamyslel se Jaromír Kysilka.

Rozporuplných ohlasů si všimlo i vedení města. „Máme ale zkušenost, že poté, co se lidé dozvědí, že je to vlastně pro dobro chodců, tak změní názor. Silnice působí úzce proto, aby řidiči jeli opatrně, protože se tady pohybuje velké množství lidí,“ podotkl brodský starosta Jan Tecl.

Ve skutečnosti ale není tak úzká, jak se zdá. „Je to v podstatě optický klam. Kdyby bylo případně někdy potřeba, bez problémů se tam vejdou dvě auta, byť se na první pohled může zdát, že ne,“ potvrdil Tecl.

Nejvytíženější chodník

Rozšířený prostor pro pěší má také své opodstatnění. „Je to nejvytíženější chodník v Havlíčkově Brodě. Teď je pro lidi více komfortní,“ vyzdvihl Tecl.

Navíc přibyly lavičky a další městský mobiliář. „Pár lidí se nás ptalo, proč nejsou k silnici kolmo, ale je to z toho důvodu, aby nebránily v chůzi kolemjdoucích. Navíc si myslím, že je ocení zejména zdejší obchodníci, protože si lidé mohou prohlížet vystavené zboží,“ přemítal Tecl.

Ačkoliv to zatím nevypadá, nebude chybět ani zeleň. „Budou tam vysázené stromy, protože tam rozhodně patří. Plánujeme je ale zasadit až na podzim, protože aktuální horka by je mohla zahubit,“ slíbil Tecl s tím, že kromě Dolní přibudou stromy i na Žižkově ulici.

Dělníci tady zůstanou ještě zhruba dva a půl měsíce. „Úplně hotovo bude koncem října,“ dodal Tecl.