V současné době využívá odborných vzdělávacích služeb centra, jehož pedagogové se věnují nejen dětem a studentům, ale i dospělým lidem s vývojovými poruchami učení, dalších šestnáct žáků.

„U školáků jsou naše vzdělávací cykly zaměřené především na zvládání základního učiva, tedy na čtení, psaní a počítání," vysvětlila ředitelka SCB Irena Švecová a dodala, že některou z forem vývojových poruch učení, tedy například dyslexií, dysgrafií nebo dyskalkulií, u nás trpí kolem dvaceti procent populace. „Formu naší pomoci lze charakterizovat jako individuální doučování, které je vedeno příjemným a zábavným způsobem. Díky němu žáci cíleně zvládají problémy, které s učivem mají. Učí se látce skutečně porozumět, naučí se jí prakticky využívat a navíc mohou být ve škole při vyučování aktivní, což je velmi důležité pro jejich psychiku i pro jejich další školní práci. Žáky, studenty, ale i naše dospělé klienty naučíme i to, jak se mají sami správně učit, aby se nedostávali do potíží, a pokud se do nich přece jen dostanou, tak aby si s nimi uměli poradit," pokračovala Švecová.

Vzdělávací služby poskytuje SCB ve svých prostorách v budově Technických služeb v ulici Na Valech. Klienti tam docházejí dvakrát týdně a doučují se ve dvou blocích vždy po devadesáti minutách. Vyučující se věnují maximálně dvěma žákům najednou. Doučování probíhá v průběhu běžného školního roku, ale také o prázdninách, letní doučování je velmi oblíbené. „Obvykle k nám klienti docházejí po dobu čtyř až šesti měsíců, v případě potřeby se jim samozřejmě věnujeme i déle," podotkla Švecová.

Jednou z žákyň, která SBC navštěvovala, byla například i Milada Danielová z Hlinska. Absolvovala celkem šedesát vyučovacích hodin.
„Kdybych měla shrnout, co všechno se za tu dobu naučila, bylo by to na dlouho. Kromě toho, že se jí podstatně zvýšilo sebevědomí, tak si po čase ve škole zlepšila i známku z matematiky. Tedy z předmětu, který jí dělal největší potíže," řekla maminka žákyně Milada Danielová.

Nedostatky v pravopise sužovaly, a to nejen v době studií, ale i později v praktickém životě, dnes čtyřiatřicetiletou Kristýnu.

„V době, kdy jsem byla studentka, jsem velmi úspěšná nebyla. Rodiče mě podporovali a dělali, co mohli, abych se v učení zlepšila. Jenomže mě škola nebavila, nudila mě a chodila jsem do ní spíše z donucení. Nicméně školu jsem více méně úspěšně dokončila s tím, že se nadále studiem zabývat nebudu. Jenomže jak čas plynul, začala jsem zjišťovat, že mé nedostatky v pravopise mě omezují jak v běžném životě, tak v profesním," svěřila se.

Psát potřebovala čím dál tím víc

„Bylo zřejmé, že na českém jazyce potřebuji, a především chci, zapracovat. Zkoušela jsem se učit sama, ovšem ne příliš úspěšně. Nějak jsem to neuměla uchopit a začít ze správného konce. A pak přišlo rozhodnutí sklonit hlavu a požádat o pomoc někoho, kdo mi dokáže pomoci. Je celkem nelehké najít někoho, kdo není zaměřený jenom na děti, nebo maturanty, a o to víc mě potěšilo, když jsem konečně našla někoho, kdo mi okamžitě nabídl pomoc. Ze začátku pro mě byl trošku zvláštní fakt, že studuji stejně jako děti. Velmi rychle jsem ale zjistila, že tento způsob výuky je přesně to, co potřebuji. Naučili mě, jak se učit a proč mé studium nebylo dostatečně účinné. Nebylo totiž vypracované a podrobné právě na začátku mé školní docházky. Chyběl mi základ, na kterém se dál staví při výuce. A jako nečekaný a velmi příjemný bonus se učím, jak učit i vysvětlovat něco srozumitelně druhým, a to uplatňuji i ve své práci. Jsem opravdu vděčná za to, že se ke mně tohle zelené jablíčko dokutálelo a já si ho mohu vychutnat. Pevně věřím, že jsem našla přesně to, co jsem hledala, co mě posouvá dopředu a ještě k tomu mě to baví. Děkuji Basicu za vstřícnost, ochotu a porozumění," sdělila Kristýna.

Ze škola se vracela s pláčem

Školačka Anna Nováková z Chotěboře měla pro změnu ve škole problémy se čtením, psaním a také s pravopisem.

„Ze školy se domů vracívala s pláčem a její sebevědomí bylo velmi nízké. Bylo nám jí líto a chtěli jsme jí pomoci, obrátili jsme se proto na havlíčkobrodské SCB," zavzpomínala její maminka Monika. „A dnes je z Aničky úplně jiná žačka. Ráda čte, učení jí více baví a hlavně se jí vrátilo potřebné sebevědomí," zdůraznila Nováková.

Pedagogové SCB využívají při své práci především praxí ověřenou studijní metodu L. Rona Hubbarda.

„Její podstatou je individuální pomoc šitá na míru potřebám žáků a klientů. Díky ní objevíme konkrétní překážky, které mají při učení a jejich problémy zvládáme prostřednictvím skutečného porozumění jejich příčině," vysvětlila Švecová a zopakovala, že efektivní doučování, které vedou zkušení lektoři, probíhá příjemnou a zábavnou formou. „Rádi u nás přivítáme další žáky a klienty, kteří mají potíže s učením. Uděláme všechno pro to, abychom jim pomohli a ukázali, že učení nemusí být mučení," uzavřela ředitelka Švecová.

Další informace najdou zájemci na webových stránkách www.basic.cz.