Uvedl to starosta města Jan Tourek.
„Firmu jsme před časem požádali o doplnění některých technických údajů, žádná odpověď nám ale z Prahy nebyla doručena," řekl Tourek. Ten současně dodal, že podle neoficiálních informací, které má k dispozici, společnost nakonec ve Světlé nad Sázavou svůj provoz stavět nebude. „Odejít by měla do Havlíčkova Brodu," upřesnil Tourek.
Společnost Rumpold RCHZ se zabývá recyklací chladicích zařízení a v České republice již působí v Týně nad Vltavou, Uherském Brodě a také na Českolipsku.
„Je pravda, že uvedená společnost projevila zájem o pozemky v průmyslové lokalitě někdejších kasáren. Jednali jsme s ní o prodeji 1,7 hektaru," potvrdil havlíčkobrodský místostarosta Čeněk Jůzl. „K dohodě nakonec nedošlo. Firma by totiž celou tuto výměru nevyužila a na požadovanou slevu z kupní ceny zase nepřistoupily rada ani zastupitelstvo. Definitivní odchod této firmy z Havlíčkova Brodu to ale ještě neznamená. Jedná nyní s privátním vlastníkem pozemků nedaleko letiště," podotkl Jůzl.
Další schůzka by se měla v Havlíčkově Brodě uskutečnit příští týden. „Předpokládám, že budeme hovořit především o tom, jestli je investiční záměr společnosti Rumpold RCHZ v této další lokalitě v souladu s územním plánem města," řekl Jůzl.
Likvidace freonu a náplní v Ostravě
Ten také podotkl, že radnice udělá všechno proto, aby investor v Havlíčkově Brodě zůstal a vytvořil tak čtyřicet nových pracovních míst.
Deník včera kontaktoval i vedení společnosti Rumpold RCHZ. Vyjádření manažera, který má přípravu výstavby pobočky ve Světlé nad Sázavou, respektive v Havlíčkově Brodě na starosti, se mu ale získat nepodařilo.
Ve Světlé nad Sázavou měla společnost Rumpold RCHZ postavit svůj další provoz nákladem sto dvaceti milionů korun a zaměstnat asi čtyřicet lidí. Podnik měl zpracovat a recyklovat kolem tří set tisíc ledniček v průběhu jednoho roku. Zůstatkový odpad měl být odvážen do Německa, freony a další nebezpečné náplně pak k ekologické likvidaci do Ostravy.
Přítomnost podniku, ať již ve Světlé nebo v Brodě, by v každém případě znamenala jistou dopravní zátěž. Denně by jeho branami projelo asi dvanáct kamionů. Navíc by se jeho zaměstnanci museli smířit i se zvýšenou hlučností provozu, která by ale odpovídala předepsaným hygienickým normám.