„Stejně jako v předchozích letech vychází i nejnovější analýza z veřejně přístupné databáze s lokalizací všech dopravních nehod v České republice, evidovaných Policií ČR. Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do Allianz Automapy jsou alespoň dvě na sobě navzájem zcela nezávislé dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo smrtí, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než sto metrů," uvedl mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Habry se na mapu dostaly kvůli dvěma vážným dopravním nehodám, při nichž byla jedna osoba usmrcena, tři zraněny těžce a dvě lehce. V úseku u Pohledských Dvořáků pak došlo ke třem haváriím, tři lidé při nich byli těžce zraněni.

Za vůbec nejnebezpečnější místo na Vysočině označila Allianz Automapa úsek silnice I/37 v katastru obce Vlkov na Žďársku. Tato lokalita se čtyřmi vážnými nehodami za uplynulé tři roky, jedním zemřelým, pěti těžce a osmi lehce zraněnými byla vyhodnocena jako čtvrtá nejhorší v ČR.

„Nehodové lokality i jednotlivé nehody jsou všeobecně rozdílné, ovšem ze souhrnné statistiky lze vyvodit několik dílčích závěrů a specifikací. Většina nehod se stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu," sdělil dopravní odborník Jaroslav 
Heinrich, který se na vzniku mapy podílí.

Rozňák i Skuhrov

Habry jsou ale z tohoto pohledu výjimkou. U obou tragických nehod tam podstatnou roli sehrál řidič pod vlivem alkoholu.

Není bez zajímavosti, že ani jednu z výše uvedených lokalit neuvedli lidé, kteří mají k dopravě blízko a které Deník v této souvislosti oslovil. Majitel brodské autoškoly Josef Pipek považuje za obzvlášť nebezpečné místo křížení Chotěbořské ulice se severovýchodním obchvatem přímo v Havlíčkově Brodě. „Nyní tam je z důvodu oprav na kolínské výpadovce zřízen provizorní kruhový objezd. Ten tam už měl být ale dávno," konstatoval Pipek a vyjmenoval další místa. „Dobrý pozor musejí řidiči dávat i při odbočování doleva v Rozňáku ve směru na Veselý Žďár a stejně tak ve Skuhrově, pokud chtějí odbočit na Tis," pokračoval Pipek.

Pavel Nováček, vedoucí územního odboru Policie ČR v Havlíčkově Brodě, pro změnu považuje za nejnebezpečnější dopravní místa klesání s ostrou zatáčkou ve Skále u Věže a křižovatku U Lázničků ve Ždírci nad Doubravou.

Havlíčkobrodský profesionální řidič David Kalvas zase upozornil na úsek silnice číslo I/34 před Novým Ranskem u Ždírce nad Doubravou.

„Ze směru od Havlíčkova Brodu, kousek za křižovatkou na Slavětín, tam silnice táhle a pozvolna klesá. V jednom místě se ale mírně vlní a není tam dobře vidět do protisměru. Předjíždění je tam proto velmi nebezpečné. Navíc jde o místo, které je z obou stran uzavřené lesem a v zimním období se tam často tvoří náledí," upozornil Kalvas.

A které silniční úseky označuje Allianz Automapa za nejnebezpečnější v České republice?

„Co se celostátní statistiky týká, nejrizikovějším místem vůbec se ukázala být křižovatka silnic I/47 a II/637, kam se řidiči dostanou po výjezdu z centra Lipníka nad Bečvou ulicí Na Horecku směrem na městskou část Trnávka, která vede dál na Olomouc. V posledních třech letech se zde stalo sedm vážných nehod," uvedl Bálek. Ten dodal, že na druhém místě skončila křižovatka u Nové Vsi ve Středočeském kraji před nájezdem na dálnici D8 ve směru na Prahu  s pěti vážnými nehodami ve sledovaném období. Na jejím místě jsou dnes již dva kruhové objezdy a zdejší nehodovost by tak měla podstatně klesnout. „Jako třetí nejkritičtější místo se do statistik zapsal úsek silnice I/35 v Milovicích u Hořic v Královéhradeckém kraji, a to v několikasetmetrovém pásmu v okolí benzinové stanice při příjezdu do obce směrem od Stračova," uzavřel Bálek.