Až do konce října platí dopravní omezení na křižovatce Masarykova a u Cihláře. Na křižovatce silnic I/38 a I/34 ulice Masarykova a u Cihláře se odehrává podle informací odboru dopravy města Havlíčkův Brod rekonstrukce povrchu, vzniká přechod pro chodce  a výstavba nové světelné signalizace.

Práce jsou plánované ve dvou etapách. Aktuálně na křižovatce pracují dělníci firmy Elektromont z Havlíčkova Brodu. „Provádíme v těch místech odborné práce, aby na křižovatce mohly fungovat semafory,“ vysvětlil Deníku firemní specialista Tomáš Štancl.

Den otevřených dveří dokončovaného jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu.
Lidé se poprvé prošli po jihovýchodním obchvatu Brodu, podívejte se

Řidiče na severovýchodním obchvatu města v budoucnu totiž zpomalí dvě nové světelné křižovatky za miliony korun. „V bezmála tříkilometrovém úseku severovýchodního obchvatu města, který vede od kruhového objezdu u obchodního domu Albert po křižovatku s ulicí Masarykova, budou řídit provoz dvě nová světelná signalizační zařízení,“ informovala mluvčí městského úřadu Alena Doležalová.

Semafory budou řídit křižovatku s ulicí Chotěbořská a křižovatku s ulicí Kyjovská. Práce odborná firma dokončí do zprovoznění jihovýchodního obchvatu města. Náklady činí deset milionů korun.

Podle řidiče Jaroslava Málka, parkujícího poblíž areálu technických služeb, jsou křižovatky se semaforem na obchvatu nesmysl. „Tohle normálně uvažující člověk nevymyslí. Na obchvatu semafory? Kdo to kde viděl? Takže průjezd Brodem bude za trest,“ povzdechl si. Vzkaz na stromě ho pobavil. „On ten autor asi myslel zřejmě tuhle budoucí světelnou křižovatku. To bude na řidiče opravdu past a jedno velké parkoviště,“ řekl Deníku.

Práce na Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu pokračují.
Čtyřicet tisíc tun asfaltu: obchvat Havlíčkova Brodu získává finální podobu

O osazení světelné signalizace na křižovatky s Kyjovskou a Chotěbořskou ulicí už se v Brodě mluví asi dva roky v souvislosti s napojením jihovýchodního obchvatu, kdy má provoz na severovýchodním obchvatu výrazně zhoustnout. „Podél Kyjovské ulice za obchvatem se rozšiřuje průmyslová zóna. Semafory jsou zde potřeba už nyní. A to se provoz na obchvatu má v budoucnu téměř zdvojnásobit, u Cihláře totéž,“ řekl již dřív Deníku místostarosta Libor Honzárek.

Město se dohodlo s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a společně připravili systém křižovatek. „Světelná signalizace je pro zkapacitnění křižovatek jedno z nejjednodušších a nejlevnějších řešení,“ prohlásila už na jaře za ŘSD Marie Tesařová. Semafory začnou na křižovatkách blikat na podzim.

Osazení světelné signalizace na křižovatky platí Havlíčkův Brod. Jedna křižovatka stojí asi tři až pět milionů korun. Úpravu a nové seřízení semaforů na křižovatce severovýchodního obchvatu a Masarykovy ulice zajistí ŘSD. Podstatně pomoci severovýchodnímu obchvatu by v budoucnu mělo přeložení jeho části dál za město.