Kraj Vysočina (jedná se o silnici II/345, která je majetkem kraje) stavbu reklamoval a firma Berger Bohemia Plzeň podala žádost o uzavření komunikací, aby mohla provést opravy povrchu.

Uzavírky mají tři etapy, mění se tím dopravní situace ve městě, včetně objízdné trasy pro kamiony a autobusy. Například zastávka u zdravotnického zařízení po dobu oprav fungovat nebude. Pro autobusy jedoucí ve směru Chotěboř nádraží a Chotěboř náměstí provoz po kruhovém objezdu bude umožněn, vše bude- řízeno světelnou signalizací. Linkové autobusy budou projíždět okolními ulicemi. Opravy začaly 1.4. a skončit mají do 30.6. Kruhový objezd v lokalitě U Herrmanna se v poměrně krátké době opravuje již podruhé.

"Silniční průtah Chotěboří z centra směrem na Ždírec nad Doubravou byl dokončen loni v listopadu a už se na něm bude zase kopat," napsal Havlíčkobrodský deník v září 2016 s tím, že kruhový objezd u sochy Ignáta Herrmanna v Chotěboři byl dokončen v roce 2015 a zase se bude bourat.

Stavební firma z Plzně která budovala nejen kruhový objezd, ale stavěla s tím související průtah městem, podle chotěbořské radnice odvedla nekvalitní práci, město Chotěboř jí účtuje penále. „Stavební firma Berger Bohemia z Plzně požádala město Chotěboř o prominutí smluvního penále ve výši 1,2 miliony korun. Zastupitelé žádost zamítli," konstatoval starosta Chotěboře Tomáš Škaryd a nijak neskrýval nelibost.

Na stavbě se podle starosty špatně pracovalo, odvedené práce byly nekvalitní, uspokojivá nebyla ani komunikace s firmou, která stavbu zajišťovala. Na vině je hlavně špatný zákon. Město Chotěboř doplatilo na paragraf, který nutí investory ve veřejné soutěži vybírat firmu, která přijde s nejnižší nabídkou.

„V současné době je stav takový, že sotva byl průtah dokončen, bude se na něm muset znova kopat. Konkrétně se jedná o stavbu kruhového objezdu u sochy Ignáta Herrmanna. Objezd bude nutné zavřít, instalovat světelnou signalizaci, hledat objížďky, což přinese negativní reakce řidičů. Jenže se nedá nic dělat. Současný kruhový objezd je postaven tak špatně, že se opravit musí. Dlažba, obrubníky, všechno je nekvalitní," zdůraznil starosta Škaryd.

Stavba druhé etapy průtahu městem Chotěboř začala na jaře 2015. Zahrnovala ulici Havlíčkovu k soše Ignáta Herrmanna směrem k nádraží do průmyslové zóny k firmě Altec. Výdaje na stavbu ve výši kolem 43 miliony byly hrazeny částečně Krajem Vysočina, město Chotěboř se podílelo částkou zhruba 16 milionů korun. Kraj Vysočina investice dostavby hradil částečně i z dotací z Evropských fondů. Právě Kraj Vysočina byl podle starosty Škaryda se stavbou tak nespokojený, že odmítl stavbu převzít a nechat ji zkolaudovat.