Obavy mají i lidé, kteří kolem Lidické nebo přímo na ní bydlí a denně jezdí do práce autem.

Lidická měří zhruba kilometr, je to hlavní výpadovka na Jihlavu, vede po ní silnice první třídy 38. „Jak se dostaneme z domu? Jsem z toho na nervy už teď. V době, kdy se bude silnice opravovat musím do nemocnice na operaci a manžel mě musí odvézt tam i zpátky. Zavřít úplně celou ulici je nerozum,“ postěžovala si Deníku Miroslava Suchanová.

Obavy mají i řidiči, kteří vlastní garáže vedle ulice Lidická a prodejny Hecht. „Jsou nás tady desítky, co jezdí autem do práce přes Lidickou. Kudy se budeme motat? To si snad máme koupit letadlo?“, zlobí se řidič Zdeněk Milichovský.

Obavy z dopravních komplikací mají další řidiči, kteří bydlí v ulicích Nad Skalkou, Větrná, Na Žabinci a U Borové. Podle řidiče Josefa Fischera je teď problém Brodem projet. Brod je obklíčený skoro desítkou různých uzavírek. „Zavřou Lidickou a Brod se zacpe. Kamiony budou zas jezdit přes město,“ povzdechl si.

Podle Ředitelství silnic a dálnic je kompletní uzavírka Lidické nejlepší řešení. „Jde přesně o část Lidické ulice mezi světelnou křižovatkou s Humpoleckou, Masarykovou a Dolní ulicí, až po čerpací stanici Shell, vpravo, ve směru na Jihlavu,“ upřesnil mluvčí ředitelství silnic a dálnic pro Kraj Vysočina Jiří Veselý.

Důvodem pro plnou uzavírku je čas. „Stavební akce bude prováděna za úplné uzavírky, což bude mít pozitivní dopad na dobu zprovoznění. Oproti původnímu odhadu bude o více než měsíc kratší,“ vysvětlil Veselý. Podle Suchanové a dalších nespokojených obyvatel kolem Lidické je to jasné. „Nikdo z ŘSD tam nebydlí, to by si uzavírku rozmysleli,“ konstatovala Suchanová.

Podle Veselého silnice opravu nutně potřebuje. Je silně poškozená. „Jde například o vyjeté koleje, které už přešly do stádia plošných deformací s konstrukčními poruchami. Z větší části na tom má podíl větší dopravní zatížení, které v těchto místech, podle posledního sčítání dopravy, dosahuje intenzity více než 12 500 vozidel denně, z toho asi 30 procent tvoří nákladní doprava a kamiony,“ zdůraznil Veselý.

Původním záměrem bylo podle Veselého opravu komunikace provést po částech a dopravu vést kyvadlově. Na návrh zhotovitele budou nakonec práce prováděny za úplné uzavírky, což umožní zkrácení doby pro uvedení do provozu na 120 kalendářních dní, to je o 48 dní méně, než bylo odhadováno. Vedení objízdných tras bude předmětem jednání uzavírkové komise. O výsledku bude ŘSD obyvatele Brodu s předstihem informovat. Místostarosta Havlíčkova Brodu Libor Honzárek není z úplné uzavírky Lidické nadšený, ale považuje ji za nutnost. „Z hlediska technického a provozního,“ upřesnil. Podle jeho názoru i částečná uzavírka způsobí dopravní komplikace a kolony. Navíc kompletní oprava silnice najednou slibuje lepší kvalitu.

UZAVÍRKA LIDICKÉ ULICE

8. července – 28. října 2024

Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost MI Roads a.s., cena je 68 milionů korun.

Silnice I/38 ulice Lidická v Havlíčkově Brodě bude uzavřena pro veškerý provoz.

Objízdná trasa ve směru Jihlava – Kolín a opačně bude vedena po severovýchodním obchvatu města. Obousměrná objízdná trasa ve směru Humpolec – Kolín (Jihlava) bude vedena od křižovatky Humpolecká – Lidická po silnice I/38K ulice Masarykova na křižovatku Masarykova - U Cihláře a dále směr Kolín, popř. po severovýchodním obchvatu směr Jihlava. Objízdná trasa platí pro veškerou dopravu.

Veřejná autobusová linková doprava bude vedena ulicemi Průmyslová, Havířská, Nádražní, Bezručova a Jihlavská. Zastávka „Zemědělská škola“ nebude obsluhována, náhradní bude zastávka „Nový Svět“. Zastávka „Bezručova“ nebude obsluhována, náhradní bude zastávka „Stavební škola“.

Zdroj: Město Havlíčkův Brod