Připomeňme, že šlo o náročnou opravu nosné konstrukce včetně výměny izolačního systému a vybudování nové komunikace.

Statika pilířů byla zesílena betonováním. Navíc pomocí mostního provizoria přes Sázavu byla doprava převedena mimo most na navazující objízdné trasy. Náklady dosáhly 30 milionů korun.

Opravený most i po letech slouží bezpečně provozu, ale chodci nyní poukazují na dva „zádrhely" související s výrazným zesílením dopravního provozu. K větší bezpečnosti chodců by přispěla instalace kovového zábradlí i mezi vozovkou a chodníkem na levé straně mostu ve směru na Jihlavu.

Je nelogické, že protější chodník je zábradlím oddělen od vozovky již od ukončení opravy mostu. Rovněž bude nutná oprava povrchu vozovky podél oboustranných chodníků, a to tak, aby dešťová voda rychle odtékala a při průjezdu automobilů nebyli chodci pravidelně smáčeni špinavou vodou. Často od hlavy až po paty.

Jaroslav Švanda