„Olympiáda je určena žákům druhého stupně základních škol od šesté do osmé třídy. Soutěží se ve třech kategoriích. Žáci řeší tři úlohy v čase dvou hodin a musím upozornit, že jsou to úlohy skutečně náročné,“ informoval autor matematických úloh a pořadatel olympiády učitel matematiky František Roček za základní školy Lipnice nad Sázavou.
Jak upřesnil, zájem o matematiku na druhém stupni základních škol je poměrně značný, ale s postupem do vyšších tříd klesá. „Tak například v deváté třídě má zájem o matematickou olympiádu už jen sedm žáků ve třídě,“ podotkl pedagog s tím, že čím vyšší je věk žáků tím víc s matematikou zápasí. A souvisí to bohužel s moderními technologiemi. „Matematika vyžaduje soustředění a přesnost, což dělá stále většímu počtu školáků problém. Neumějí se soustředit, dělá jim problém důkladně přečíst a hlavně pochopit delší text. Jsou z počítačů a mobilních telefonů zvyklí jen klikat, číst zkratkovité zprávy, přeskakovat text, nesoustředit se, což je v matematice problém,“ konstatoval pedagog.