Modernizace druhého a třetího nástupiště stála celkově 139 milionů korun, přičemž hlavním investorem bylo SŽDC a stavební práce provedlo sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, Habau CZ a GJW.
„Oprava tří zbývajících havlíčkobrodských nástupišť by měla být zahájena v roce 2017, přičemž příští rok chceme zpracovat kompletní projektovou dokumentaci," řekl Surý. Ten podotkl, že při přípravě se vždy musí vyhodnocovat různé ekonomické výsledky a tím pádem nemohly být zmodernizovány všechny nástupiště najednou. „Vlakové nádraží v Brodě patří mezi nejvýznamnější stanici na trati Kolín – Brno a v budoucnosti by tato trať měla být řízena z centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Z toho důvodu jsou další opravy nezbytné," podotkl Surý.
Nově je k nástupištím vytvořen bezbariérový přístup prostřednictvím nových výtahů. Opraven byl také podchod pro cestující a zavazadlový podchod včetně nového informačního systému a mobiliáře.
Opravené nástupiště si včera pochvaloval také přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan. „Stanice se dočkala rekonstrukce po dlouhých padesáti letech. Myslím si, že změny uvítali i cestující, jelikož nastupování z opravených nástupišť je nyní mnohem pohodlnější," vysvětlil Kaplan. Podle něj nádražím projede kolem 250 vlaků za den. „Díky letošní opravě první části nádraží rovněž vznikl systém pro předtápění rychlíkových souprav, které jsou ve stanici v noci odstaveny. Doposud musela vagony totiž vyhřívat lokomotiva," nechal se slyšet Kaplan.
Modernizace dvou nástupišť trvala půl roku, přičemž stavební práce se obešly bez výraznějších komplikací. „Pod nástupišti se nachází skála, takže největším problémem bylo ji nějakým způsobem upravit do vyhovujícího stavu. Z toho důvodu jsme také zakoupili speciální skalní frézy, které však nepomohly. Ke slovu se tak dostala těžká kladiva a dělníci museli skálu ručně opracovat metr po metru," konstatoval generální ředitel společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. Ten dodal, že zbytek prací probíhal dle předem stanového plánu.