Luboš Neumann jezdí z Havlíčkova Brodu přes most u Herlif směrem na Dlouhou Ves často. „Když na most jedu, říkám manželce, zavři pusu nebo si překousneš jazyk. Ale pokaždé mě to překvapí a naštve, jak je ta silnice hrbatá. Přitom most stavěli nedávno,“ postěžoval si řidič Deníku. Jízda přes most vadí i Zdeňku Ambrožovi. „Nejspíš silnici stavěli hodně narychlo. Doufám, že ji opraví, je jak tankodrom,“ prohlásil další řidič.

Na most si stěžují nejen řidiči osobních aut, nespokojení jsou i řidiči linkových autobusů, kteří přes most u Herlif do Dlouhé Vsi a nebo opačně na Havlíčkův Brod jezdí několikrát za den. Stav silnice se jim nelíbí. Jedním z nich je například Pavel Málek. „Při vjezdu na most směrem od Havlíčkova Brodu jsou hrby. Není to nic příjemného,“ upozornil profesionální řidič.

Vesnici Vysočiny obec Lípa čeká s rychlodráhou a obchvatem zřejmě smutná budoucnost. Starosta Jiří Kunc.
Další varianta obchvatu Brodu má vést do Lípy. Nepřijatelné, říká starosta

Na most u Herlif se jel podívat i Deník. Řidiči, kteří si při vjezdu na most stěžují na nepříjemné „drncání“ mají pravdu. Most společně se silnicí dělníci stavěli před dvěma lety, v době, kdy začala stavba jihovýchodního obchvatu. Ředitelství silnic a dálnic o nepříjemnostech na stavbě ví. „Závada na mostě bude opravena, jakmile to dovolí klimatické podmínky,“ vzkázala ředitelka ŘSD Marie Tesařová.

Ke stavu silnice se vyjádřila dodatečně ještě ve čtvrtek 16. března i mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. „K nerovnostem na nově vybudované komunikaci před mostem došlo kvůli poruše na stroji, který pokládal asfaltovou směs. Vzhledem k pokročilému ročnímu období, kdy byla tato vrstva pokládána a s přihlédnutím na dopravní obslužnosti a zimní údržbě komunikace bylo se zhotovitelskou firmou dohodnuto, že opravu povrchu provede firma na své náklady v období s vhodnými klimatickými podmínkami," vysvětlila, proč k nerovnostem na silnici došlo. Dodala také, že se jedná se silnici, kterou ŘSD zatím nepřevzalo a přebírána bude v perfektním stavu dle podmínek stanovených ve smlouvě o dílo.

O jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu:
Stavbu čtyřkilometrového obchvatu Havlíčkova Brodu ŘSD zahájilo na konci roku 2019. Zakázku získalo sdružení firem Strabag, M-Silnice a Porr za cenu 1,6 miliardy korun. Nová část silnice propojí výpadovku silnice první třídy 34 na Žďár nad Sázavou a Pardubice se silnicí první třídy 38 na Jihlavu. Městu Havlíčkův Brod se tak uleví od dopravní zátěže. Součástí stavby je jedenáct mostů. Po obchvatu se řidiči projedou koncem letošního roku.

Řidiči měli připomínky i k mostu Skalka na trase obchvatu ve směru na Mírovku a Baštínov. Stížnosti řešilo i brodské zastupitelstvo. „Mezi řidiči se tomu říká medvědí hrb. Stalo se to při dokončování stavby mostu. Se stavební firmou jsme se na kontrolním dnu dohodli na opravě,“ reagoval místostarosta Havlíčkova Brodu Libor Honzárek.

Přes most na křižovatce Skalka nepřejede ani nadměrný náklad, který občas musí jet do rozvodné stanice Mírovka. Most náklad neunese.