Celkem se na start postavilo devětatřicet jezdců z dvanácti týmů z různých koutů České republiky, přičemž nejstaršímu bylo 55 let a nejmladšímu teprve 7. „Je plný stav, v kategoriích Junior plus, Junior, Senior a poslední kategorie je 45 plus. A auta jsou rozdělená na pohon 4x4, takzvané čtyřkolky, a s pohonem jedné nápravy, takzvané dvoukolky,“ vyjmenoval Václav Baloun, ředitel RC Rally Světlá.

Auta musí splňovat několik podmínek. „Modely musejí mít reálnou předlohu v autech, která skutečně jela rallye. Na to se docela dbá. Auta jsou elektrická s veškerým nastavením,“ vyzdvihl Baloun.

RC Rally Světlá má ve městě několikaletou historii. „Tohle je dvanáctý závod, ale jedenáctý ročník, protože jeden rok jsme měli tu čest tady uspořádat i mistrovství republiky, na kterém bylo padesát jezdců. Toto je šampionát Táborského kraje,“ vysvětlil Baloun.

A jak světelská tradice vlastně začala? „V podstatě náhodou, jak už to tak v životě bývá. Kamarád si koupil auto na vysílačku, tak jsme to svedli na to, že to máme pro děti, a začali jsme blbnout my,“ zasmál se Baloun. „Pak už jsme do předali mladším, aby se pohybovali a neleželi celý den u počítače. Jen pro zajímavost, za ten den tady závodníci naběhají zhruba osm devět kilometrů,“ prozradil.

V běhání po trati jsou Češi jediní. „Většinou se závody jezdí stylem, že lidé stojí někde na balkoně s vysílačkou a ty auta jezdí pod nimi. Ale to, že se za auty musí běhat, to je ryze česká specialita,“ poukázal na zajímavost Baloun.

Vítězství si nakonec odnesl majitel Volkswagenu Polo R WRC. „První závod sezóny 2019 je za námi a můžeme říct, že se opravdu vydařil a celý den svítilo sluníčko. Vítězství si ze Světlé odváží Michal Bouchner, ale výrazně mu v tom pomohl druhý Honza Brich, který se na start jedná RZ postavil s cizí vysílačkou, a než si stihl vyměnit, ztratil 19 vteřin. Třetí pozici vybojoval stejně jako loni Zdeněk Klíma,“ informovali organizátoři závodů na webových stránkách rc-tabor.com.