Tato prázdninová cyklojízda, kterou pořádá spolek Arnika, nebude jen sportovním zážitkem. „Tři trasy rozdělené podle délky a náročnosti povedou účastníky nekrásnějšími alejemi v okolí Přibyslavi a cestou nabídnou i zajímavosti o stromech a alejích, zábavné hry pro děti a další program. Příjemný den strávený s Arnikou v alejích upozorní na jejich krásu a význam. Startovným navíc mnohou cyklisté podpořit celostátní kampaň Arniky Zachraňme stromy. Na start Tour de Aleje jsou třetí prázdninový týden zváni nejen obyvatelé Přibyslavi a okolí, ale lidé ze všech koutů republiky,“ informoval za pořadatele Jan Vávra, mluvčí Arniky.

„Tour de Aleje se samozřejmě nesnaží konkurovat známému cyklistickému závodu, který se jede ve Francii. Naše cyklojízda je otevřena všem – fanouškům pozvolné i rychlé jízdy, milovníkům alejí a české krajiny, lidem z blízka i z daleka, malým i velkým. Všichni by si měli především vychutnat jízdu, užít zajímavá zastavení s výkladem a pokochat se krásnými alejemi Vysočiny,“ říká Natálie Pivoňka-Faltýnová, organizátorka cyklojízdy. Jak trochu tajemně dodala, v závěru dopoledního programu se mohou jízdou znavení cyklisti těšit na koupání v moři.

Jak upřesnil Jan Vávra, trasy budou rozdělené podle výkonnostních kategorií a nabídnou průjezd například Lipovou alejí u Žižkova pole, na jejíž záchraně se Arnika podílela, Ranskou alejí ve Starém Ransku, Březovou alejí mezi Ždírcem a Sobíňovem a dalšími kouzelnými kouty Vysočiny. S přípravou programu pro děti i dospělé Arnice pomáhají i místní spolky. Na jeho finální podobě se stále pracuje.

Trasy pro účastníky jsou rozděleny do třech kategorií. Mini trasa 5-10kilometrů, junior trasa 16-20kilometrů a maxi trasa 50 kilometrů. Start je v Přibyslavi 15. července 2017 v 11 hodin, cíl je v Modlíkově, Starém Ransku či Přibyslavi, podle zvolené trasy.

„To, že silnice lemované alejemi, mají velký turistický potenciál, využili již před několika lety autoturisté a milovníci alejí v Německu. Tato země nabízí tradičně různé prázdninové cesty, jejichž účelem je zážitek z cestování a navštívení místních pozoruhodností. Bylo jen logické využít k propagaci turismu také aleje podél silnic,“ podotkl Vávra.