Na frekventované trase mezi Prahou a Brnem od sobotního večera 22. prosince ve městě nefungovalo signalizační zařízení na přejezdu. Závory byly po celou dobu zvednuté, nesvítila výstražná světla a ztichla i zvuková signalizace. Podle řidičů nebyl přejezd dostatečně zabezpečen. Mimo provoz byl i další přejezd v polích nedaleko města. K žádné havárii naštěstí nedošlo.

„Příčinou poruchy zařízení bylo nefunkční napájení. Signalizaci jsme museli nakonec odpojit, protože neustále vyzváněla," vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty v Praze Pavel Tesař.

Řidiči: Přejezd byl málo zabezpečen

Železničáři na zvednuté závory umístili dopravní značku – Stop. Podle řidiče Františka Stýbla nebyl přejezd dostatečně chráněn. „Stopka je červenobílá, stejně jako závory. Lehce jí mohou řidiči přehlédnout. Na poruchu zařízení přitom neupozorňovalo žádné doplňkové značení. Označení poruchy mělo být mnohem přehlednější, zvlášť když jde o tak frekventovaný přejezd, kde jezdí desítky vlaků," vyčítá železničářům František Stýblo. Na místě pořídil několik fotografií.

„Vyděsilo mně, když jsem se blížil k přejezdu, uprostřed kterého stál vlak, závory byly zvednuté a nesvítila signalizace," upozorňuje řidič. V době, kdy sledoval situaci ve stanici František Stýblo, projížděl úsekem další vlak od Prahy.

„Strojvedoucí o poruše na přejezdu věděli a měli přesné instrukce. Před stanicí měli houkat a jet pomalu," podotkl mluvčí Pavel Tesař.
František Stýblo potvrdil, že vlak od Prahy skutečně před stanicí houkal a jel pomalu.

Pavel Tesař včera kolem poledne Deníku řekl, že v odpoledních hodinách by mělo zařízení znovu plně fungovat.

Pokud řidiči přijíždějí k přejezdu, na němž nefunguje signalizační zařízení, musí dbát zvýšené pozornosti. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského se musejí řidiči chovat, jako kdyby jeli přes přejezd bez zabezpečení. „Pokud nesvítí bílé přerušované světlo, je to pro řidiče jasný signál, že zařízení není v provozu, a musí se přesvědčit, zda na přejezd může vjet. V tomto konkrétním případě je to dokonce povinnost kvůli značce Stop," upozorňuje Petr Šťáhlavský.