Fungování služby lékaře na telefonu bude kraj testovat rok. Slibuje si od toho částečné vyřešení problému s nedostatkem praktických lékařů, lepší péči o klienty a pomoc pro pracovníky sociálních zařízení v kraji. Služba má také ulehčit práci záchranářům, kteří do domovů jezdí častěji než do běžného terénu.

Lidem v nouzi jídlo potravinová banka nově rozváží. Ilustrační foto: Deník/Radek Cihla
Na Brodsku ji čekejte koncem týdne. Lidem v nouzi rozdává jídlo pojízdná výdejna

Pečovatelé budou konkrétní případy a zdravotní stav klientů řešit s lékařem po telefonu. „Lékař bude mít k dispozici sdílenou aktuální anamnézu a základní zdravotní údaje klienta. Vyhodnotí jeho aktuální stav a doporučí zdravotníkovi další postup, případně volání záchranné služby nebo převoz do nemocnice,“ popsal novinku radní Kraje Vysočina pro oblast sociálních věcí Jan Tourek.

Takzvanou telemedicínu si na Vysočině vyzkouší pět zařízení. Využije ho například třebíčský Domov pro seniory Koutkova-Kubešova nebo domov ve Věži na Havlíčkobrodsku a také v Nových Syrovicích na Třebíčsku.

Nemocnice v Havlíčkově Brodě omezí od prosince provoz na ambulancích.
Brodská nemocnice omezí provoz ambulancí. Lidé si na ošetření počkají déle

V domovech nyní zajišťují péči o klienty praktičtí lékaři, a to jen občas. „Ze zkušenosti vyplývá problém většiny organizací v omezené dostupnosti tohoto lékaře. Podle velikosti dochází lékař do zařízení zpravidla jednou až dvakrát týdně. Nově tuto péči doplní on-line služby lékařů, kteří budou v požadovaných časech garantovat dostupnost a reakci na kontakt pečovatelů,“ doplnil radní kraje Tourek.

Lékař by byl na lince dostupný od 8 do 18 hodin. Kraj nyní řeší zadání veřejné zakázky a na novou službu využije peníze z Evropské unie.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Řidiči musí dát pozor, Brod kvůli novému obchvatu změnil dopravní značení

Zdroj: Deník/Štěpánka Saadouni