Soutěž odstartovala v březnu a studenti základních a středních v ní bojovali až do konce května. „Soutěžili ve všech cizích jazycích, a to výhradně on-line. Nástup koronaviru je proto nijak neovlivnil,“ sdělila mluvčí projektu WocaBee Jana Čikelová.
Hlavním kritériem hodnocení byla usilovnost dětí učit se novou slovní zásobu. „Čtvrťáci z Dobrnice zvítězili v konkurenci více než pětadvaceti tisíc žáků z celé České republiky,“ podotkla Čikelová.

Základní škola v Dobrnici patřila k nejmenším v soutěži. „Malí čtvrťáci ale svojí usilovností překonali starší, a dokonce i středoškoláky. V průběhu soutěže si procvičili rekordní počet nových slovíček, a to neuvěřitelných 1 946. Ve finále se učení jazyka věnovali dvě až tři hodiny denně. Náročné období uzavření škol tak využili skutečně efektivně,“ ocenila Čikelová.
Ve finále dosáhli žáci z dobrnické základní školy pod vedením své učitelky Růženy Pavelkové denní průměr 1 337 bodů. „To pro každého žáka znamenalo více než 600 správných odpovědí při procvičování denně,“ vyzdvihla Čikelová.
„V průběhu soutěže se žáci neustále zlepšovali a ve finálovém kole už věnovali učení cizího jazyka i dvě až tři hodiny denně. U desetiletých dětí to považuji za obdivuhodné. Chtěla bych u svých čtvrťáků vyzdvihnout jejich píli, pracovitost a houževnatost. Jsem velice ráda, že jsou mými žáky,“ pochválila učitelka vítězné třídy Růžena Pavelková.

Vše se odehrávalo ve webové aplikaci WocaBee. „Ta funguje jednoduše, učitel průběžně zadává do aplikace balíky slovíček a frází, které se mají žáci naučit a doma procvičovat. Za to získávají body, takže čím víc procvičují, tím víc bodů získají. V soutěži tak vítězily třídy, které v jednotlivých kolech soutěže získaly nejvyšší průměrný počet bodů na žáka,“ vysvětlila Čikelová.
S učením cizích jazyků tak pomáhá nejen dětem, ale i jejich učitelům. „Stala se pro nás výborným pomocníkem při distanční výuce. Jsem přesvědčena, že aplikaci si oblíbili i mí žáci, o čemž svědčí i jejich vítězství. Zaznamenala jsem u nich viditelné pokroky v osvojování cizího jazyka a toto zlepšení se mi potvrdilo i po návratu do školy,“ dodala Pavelková.